Drugo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3,3 od 38 glasov Ocenite to novico!
Peticijo s prvopodpisanim programskim direktorjem EPK-ja Mitjo Čandrom spremlja zapis, da je kultura prav v nemirnih časih polje, ki odpira horizonte in prebuja potenciale. Tudi zato, in ne zgolj zaradi zgodovinske vloge, se zdijo razmišljanja o ukinitvi samostojnega resorja za kulturo nerazumna. Podpisniki peticije pozivajo vse, ki menijo, da kultura ne potrebuje svojega samostojnega ministrstva in da bi z ukinitvijo privarčevali, da resno razmislijo o teh konkretnih korakih. Foto: www.zivljenjenadotik.si
       Najhuje je to, da se združujeta kultura in šolstvo, medtem ko Slovenci v zamejstvu in po svetu ostajajo samostojni resor.       
 Andreja Rihter
Jani Virk
Peticijo so med drugim podpisali literati Milan Dekleva, Janja Vidmar, Andrej E. Skubic, Vlado Žabot, Erica Johnson Debeljak, Feri Lainšček, Ciril Bergles, Sebastijan Pregelj, Jani Virk, Josip Osti, Milan Vincetič, Vinko Moderndorfer, Ivo Svetina, Slavko Pregl, Vesna Milek, Tomaž Šalamun, Evlad Flisar in drugi. Foto: MMC RTV SLO / A. J.
       Vsi se zavedamo, da bo v prihajajočem letu treba izvesti reformo tega sektorja. Menim, da je to lažje izvedljivo v okviru samostojnega resorja kot pa v okviru združevanja ministrstva s šolskim, ki ima svoje specifične probleme.       
 Mitja Čander
Polona Juh
... pa tudi Vita Mavrič, Polona Juh, Sebastian Cavazza, Inti Šraj, Jurij Zrnec, Polona Kasal, Matjaž Pograjc, Boris A. Novak, Boris Benko, Andrej Rozman - Roza, Andres Valdes, Primož Bezjak, Gojimir Lešnjak - Gojc, Primož Ekart in tako dalje. Foto: MMC RTV SLO
VIDEO
Peticija za kulturno mini...

Dodaj v

Proti ukinitvi ministrstva za kulturo že 1.400 podpisov, nekdanji ministri se oglasijo

Peticijo je podpisalo tudi veliko slovenskih kulturnikov
25. januar 2012 ob 17:54
Ljubljana - MMC RTV SLO/STA

Peticijo proti ukinitvi ministrstva za kulturo, objavljeno na spletni strani Življenje na dotik, ki sodi v sklop EPK-ja, je do zdaj podpisalo že približno 1.400 ljudi. Kaj o njej menijo nekateri nekdanji ministri za kulturo?

Nekdanja ministrica za kulturo Majda Širca je že od vsega začetka zelo kritična do razmišljanj o združenem ministrstvu za izobraževanje, kulturo in znanost, medtem ko, kot pravi, Slovenci v zamejstvu in po svetu ohranjajo samostojno ministrstvo. To po njenem kaže na to, da gre za politično kupčkanje.

"Združevanje je za kulturo skrajno neresno, zagotovo tudi škodljivo," je prepričana Širca. S tem se briše možnost strokovnega poznavanja področja in tudi zanika možnost, da resor vodi strokovnjak. Širca je sicer, kot je pojasnila, že pred zadnjimi parlamentarnimi volitvami opozorila tudi na "šibke zaveze glede kulture" pri zdajšnjih koalicijskih partnericah.

Bi kultura kot del večjega sistema lažje preživela?
Nekdanji minister za kulturo in zdajšnji državni sekretar Jožef Školč ne pozna načrta, kako bi bila ta združitev opravljena, po njegovem mnenju je veliko govorjenja na pamet ali iz srca. Velika težava združevanja ministrstev pa se mu zdi v tem, da poteka popolnoma mimo zainteresirane javnosti in vseh, ki se jih to tiče.

Združevanje kulture se mu sicer ne zdi a priori nesprejemljivo, je pa vprašanje, ali je smiselno. "Kajti čas, ki ga zdaj živimo, je tak, da potrebuje bolj tenkočutno upravljanje. Če se nekdo izgubi v večjem sistemu, se izgubi tudi veliko priložnosti, ki jih ta segment ponuja," pravi Školč. Po drugi strani pa priznava, da se bo kultura vsaj v tistem delu, ki je organiziran v javnem sektorju, lažje upirala klestenjem, če bo del večjega sistema.

Vprašanje prioritet
Vprašanje po Školčevih besedah je tudi, kakšne bodo prioritete pri investicijah. Če bo vlada stvari obravnavala integralno, potem bo mogoče lažje priti do treh akademij, ki prečijo problem izobraževanja in kulture, ter do posodobitve in gradnje NUK-a.

Vasko Simoniti o ukinitvi ministrstva ni želel dajati izjav, Andreja Rihter pa temu odločno nasprotuje in upa, da se to ne bo zgodilo. "Najhuje je to, da se združujeta kultura in šolstvo, medtem ko Slovenci v zamejstvu in po svetu ostajajo samostojni resor," je dejala Rihterjeva.

Kultura je bila po njenih besedah vedno državotvorno ministrstvo, zato upa, da bodo ljudje, ki so odgovorni za prihodnost Slovenije, ugotovili, da je ena in edina vsebina, ki daje identiteto narodu. Dobra stvar združevanja pa bi po njenem mnenju lahko bila ta, da bi se nadgradilo izobraževanje v kulturi. Ampak to je veliko premalo za to, da bi se ti dve področji združevali, je še poudarila.

Silen odziv
Pod peticijo prvopodpisani Mitja Čander je izrazil veselje, da so se tako uveljavljeni kulturniki kot mlajši ustvarjalci v kratkem času množično odzvali in podpisali peticijo proti ukinitvi samostojnega državnega resorja za kulturo.

Reforme da, a kakšne?
"Očitno je, da ljudje prepoznavajo pomen kulture za današnji trenutek. Poudarek peticije je tudi v tem, da področje kulture na sistemski ravni že 20 let ni doživelo resnejše in korenite reforme. Javni zavodi so v načinu delovanja bolj kot ne ostali takšni, kot so bili pred pred dvema desetletjema," je dejal Čander.

"Vsi se zavedamo, da bo v prihajajočem letu treba izvesti reformo tega sektorja. Menim, da je to lažje izvedljivo v okviru samostojnega resorja kot pa v okviru združevanja ministrstva s šolskim, ki ima svoje specifične probleme." Kot je še dejal, se zavzema, da bi ohranili delež, ki ga je ministrstvo imelo v državnem proračunu.

Na vprašanje, ali torej omenjena peticija sporoča, da je debirokratizacija kulturnega sektorja lažje uresničljiva v okviru samostojnega resorja in da bo tako več sredstev na razpolago javnim zavodom, Čander odgovarja, da je to težko napovedovati. "Najprej bo treba stvari jasno pripraviti, ker se z združevanjem resorjev nič ne spremeni na polju kulture, spremembe bi bile le organizacijske. Bistvo je, da se čim prej začne z resno reformo, kajti denarja je vse manj in stvari ne bodo mogle potekati kot 'perpetuum mobile'."

A. J.
Prijavi napako
Komentarji
JPKJ
# 06.02.2012 ob 22:48
BORCI ZA KULTURNO MINISTERSTVO se naj malo poslušajo kaj govorijo kljub svojim nazivnim titulam. PREVEČ RAZMIŠLJAJO O DENARJU in pozabljajo kaj pomeni "KULT" in njena izpeljanka. Naj se vprašajo: koliko raznih organizacijskih enot imamo in zakaj ? Je pa gotovo, da je kultura najbolj napredovala v stiskah naroda.
Skias
# 02.02.2012 ob 22:57
Toti naši umetniki so pa res tapravi umetniki. Umetnost je cel čas v šolstvo in zaradi tega ne potrebuje svojega ministra. Če so že tako zagreti si naj zgradijo en velik prostor in imajo vse kar ustvarijo tam not in samo zase in se potem naj ukinejo tudi vse nagrade, ki jih dobijo.
Ekaderina
# 01.02.2012 ob 23:18
Če zaradi tega ne bodo dobili denarja razni fejk inštalatorji potem je to čisto ok. Kultura se neguje med navadnimi ljudmi. In taki ne vprašajo za denar. Delajo zastonj zaradi lastnega veselja. Če bi to ne bilo res, potem ne bi v sloveniji 100.000 ljudi pelo v raznih zborovskih zasedbah - in to zastonj. Kultura so tudi narodno zabavni ansambli - oni se itak sami financirajo. Kultura je tudi folklora - ljudje plešejo zastonj. Kultura so pihalni orkestri - špilajo zastonj. Torej tile se že ne bunijo. Denarja ni bilo prej in ga tudi zdaj ne pričakujejo. Ga pa pričakujejo razni kvazi umetniki, ki za velik denar postavljajo kvazi inštalacije ob katerih se večini ljudem bruha. Pričakujejo ga razni birkokratki, ki hodijo v službo samo zaradi tega, da jim ni treba dopoldne kurit - sedaj ko je tako mrzlo. Pa še malco imajo toplo. Bunijo se v novozgrajeni operi, katero še niso plačali, pa se notri že veselo kažejo eden drugemu. Namesto da bi za ta denar zgradili nekaj lepih kulturnih domov po sloveniji, da ne bi ljudje zmrzovali ko si gredo ogledat kakšno komedijo amaterskega dramskega gledališča. Ki seveda igra zastonj.
sema
# 26.01.2012 ob 20:50
"Če ni denarja tudi vojska ne vzame", so dejali včasih.

Veliko jih je, ki nič pametnega ne dela na tem ministrstvu. Samo, da so projetki. Kdo pa ima od njih kaj koristi, se nič ne vpraša.
jajo74
# 26.01.2012 ob 17:45
Glede na to, da naj bi se z združevanjem ministrstev prihranilo, da bo manj aparatčikov... me zanima, koliko ljudi iz javne uprave namerava prihajajoča vlada dat na cesto? 1.000, 3.000, 5.000, 10.000?
divjejabolko
# 26.01.2012 ob 17:26
Kaj ima zdravje zvezo z združenimi ministrstvi? Nič.
Pomembno je, kako efektivna je ekipa.

Če efekta ni, imaš ti lahko ločena ministrstva za vsako sranje.

Tudi v Avstriji imajo skupno ministrstvo za kulturo in šolstvo/izobraževanje. Po mojem, če ne drugo, vsaj ti dve področji spadata skupaj ...

http://www.bmukk.gv.at/<
/a>
tsinamuh0
# 26.01.2012 ob 16:14
Divje jabolko - in kakšnega zdravja so Madžari, ki so MZ, MK, MDDSZ, MŠ združili? Živa groza: najnižjo pričakovano življenjsko dobo v EU imajo.
Če je na čelu MK nekdo kot npr. Širca, sem za to, da se ukine, združi, karkoli; ko je bila ona ministrica, so podlegli vsakemu evru, vse za plačilo- kje je tukaj ostala kultura? Če je kdo drug, pa naj seveda nujno ostane samostojno.
divjejabolko
# 26.01.2012 ob 10:17
Na Madžarskem so imeli že skoraj od od vsega začetka njihove "osamosvojitve" od sovjetskega režima, ministrstvo za kulturo in šolstvo skupaj ...

Pred nekaj leti pa so združili ministrstva sledečih področij v eno samcato ministrstvo:
- ministrstvo za zdravje
- ministrstvo za socialne in družinske zadeve
- izobraževanje in kultura
- šport

Ime združenega ministrstva je Ministrstvo za narodne vire (upam, da sem pravilno prevedel).

Na Madžarskem, ki je petkrat večja država v smislu prebivalstva od Slovenije, imajo vsega 8 ministrstev.
http://www.kormany.hu/en/ministries

Seveda pa je vedno bistveno, koliko javnih zaposlenih je, kakšne so plače, ter kolikšna je javna poraba.
Wolverine
# 26.01.2012 ob 10:13
Kultura spodbuja razmišlanje, to seveda pomeni tudi kritično razmišlanje. Zgodovina pove, da je prva kretnja avtoritarnih režimov, da si kritično razmišlanje podredijo - ne kažem s prstom na vlado, ki prihaja, samo pravim, da pač tako je.

Se pa morate zavedati, da sta kultura in znanost povezana bolj kot je to na prvi pogled razvidno. Če je znanost generator napredka in rasti, je kultura gorivo, ki vse to žene. Nismo pa amerika, da bi lahko uvažali možgane iz tujine...tako, da znajo postati stvari precej turobne.
4jd
# 26.01.2012 ob 09:34
Dosti bi bilo pet ministrstev. Perje leti brez razloga.
cgn
# 26.01.2012 ob 09:15
ni boljše da dobijo denar namenjen kulturi kulturne ustanove kot je gledališče itd kot pa razni birokrati na ministrstvih ki imajo skupnega s kulturo da samo so plačani z denarjem namenjenim kulturi
Aq
# 26.01.2012 ob 09:12
Pa sej ne morem verjet ...
webman
# 26.01.2012 ob 08:37
Podpiram pridružitev kulturnega ministrstva!
rollo
# 26.01.2012 ob 08:30
Kulture se ne da kr ukiniti, prej bi morali ukiniti npr Sazas, ki daje kruh samo določeni eliti v glasbi. Strinjam se tudi da bi bilo bolj nujno ukiniti neko ministrstvo za zamejce kot kulturo, je pa res, da bi zelo skrčil subvencije in razmetavanje denarja. Je treba delat, pravi Smolar, ne pa živet na plečih države.
igorak
# 26.01.2012 ob 08:09
@Gregor Žižmand

Odlično zapisano.
igorak
# 26.01.2012 ob 08:08
@Komandant Stane

Mogoče je pa komanadt= nepismeni butalko, ki sam sebi verjame kako veleumna je njegova konstatacija dejstva, da je potrebno prišparati. Bravo in hvala za razsvetljenje - brez te izjave malenkostnega uma, bi bil svet siv in pust.
Seveda, če bi si prebral komentar, bi razumel poanto (upam vsaj). A kaj, ko je užaljenost tako predvidljiva, hm?

Po čem pa je komandirček tako prepričan, da se ustvarjalcem v kulturi ne bi nič poznalo, če do takšnega združevanja pride?

p.s:
Poliitčno floskulo si lahko vtakneš v rit. Pri meni in možnem občestvu žal "ne pali".
čofotalček
# 26.01.2012 ob 07:49
Kulturniki so tradicionalno bolj ustvarialni, če nimajo denarja.

Predlagam ta po tem ključu ohranimo ministrrstvo, ga preoblikujemo v ministrstvo "odprtega tipa in odvzamemo vsa sredstva. V rogu bi bila lokacija za tako ministrstvo idealna.
kultek99
# 26.01.2012 ob 04:20
Repliciral bom samo na tole:

"Silen odziv
Pod peticijo prvopodpisani Mitja Čander je izrazil veselje, da so se tako uveljavljeni kulturniki kot mlajši ustvarjalci v kratkem času množično odzvali in podpisali peticijo proti ukinitvi samostojnega državnega resorja za kulturo.

Reforme da, a kakšne?
"Očitno je, da ljudje prepoznavajo pomen kulture za današnji trenutek. Poudarek peticije je tudi v tem, da področje kulture na sistemski ravni že 20 let ni doživelo resnejše in korenite reforme. Javni zavodi so v načinu delovanja bolj kot ne ostali takšni, kot so bili pred pred dvema desetletjema," je dejal Čander."


Mitja Čander (ali tisti, ki ga je narobe povzel): veselje, da so se prizadeti tako hitro odzvali, je lahko oz. najverjetneje preprosta posledica dejstva, da gre za njih in njihove privilegije. Vsekakor pa ne posledica tega, da "ljudje prepoznavajo pomen kulture za današnji trenutek". Res zelo poetske besede za popoln nesmisel. Kateri ljudje torej? Ustvarjalci, ki večinoma živijo od teh privilegijev ali širša javnost?

Sicer pa je lahko govoriti, da kultura potrebuje reforme, še posebej če več let sediš v komisiji za modernizacijo javnega sektorja v kulturi in ne narediš nič (rezultatov omenjene komisije preprosto ni, to vem iz prve roke, pa tudi iz videnega v kulturi). Kakšne reforme torej, Čander? Po treh letih dela v tej komisiji je čas, da pokažete rezultate!! V primeru torej, da ministrstvo ostane, kako konkretno boste reformirali področje kulture in predvsem glomaznega javnega sektorja na tem področju? In zakaj bi bilo to lažje s samostojnim ministrstvom?

Skratka, z argumenti na plano. Ali pa priznajte že enkrat, da preprosto nimate pojma, o čem je sploh govora, in da dejansko niste sposobni narediti in premisliti ničesar. Razen protestov in peticij seveda. Ter EPK, tu se zaenkrat vzdržim komentarja, vendar s tem konkretnim vprašanjem seveda nima nikakršne zveze.
KomandantStane
# 26.01.2012 ob 01:51
Mah ne...najbolje, da združimo vse v eno ministrstvo; kako bi šele prišparali, kaj?
@igorak

Cinizem bi lahko razumel tudi kot nepoznavanje delovanja ministrstev. Ali pa ti je ime Jožef Školjč in je igorak=Majer.
Dejstvo je, da je treba ministrstva in celotno javno upravo reorganizirati v smislu varčevanja. In zelo verjetno je, da podpisniki peticije ne bodo zaradi te morebitne reorganizacije čisto nič na slabšem oziroma ne bi smeli biti nič na slabšem. Peticija in izjave nekdanjih ministrov (pri čemer je zanimivo to, da vsi prihajajo iz trenutne opozicije) se mi zdijo zaradi tega brezvezne. Ali povedano grdo, zame je to "opozicijski janšizem".
Gregor Žižmond
# 25.01.2012 ob 23:06
Vedno lahko berem iste zadeve: neproduktivna kultura, ki je samo zapravljanje.
To je lahko res pri nas, kjer sploh nimamo nobene vizije razvoja.
Sicer pa je kulturni sektor v EU eden izmed vodilnejših gospodarskih panog, kar bi seveda moral biti tudi pri nas, če bi kdo že enkrat razumel, da se iz kulture da ustvarjati tudi dobiček. In pri tem ne mislim na to, da se vse komercializira, tisto sploh ne rabi podpore, ker neumnosti ljudje radi drago plačajo.
Mislim na vse ostalo, zaradi česar je najbolj smotrna povezava kulture s turizmom. Tega pa na državni ravni pri nas še nisem slišal.
arto77
# 25.01.2012 ob 22:43
pa kultura ne bo ukinjena, mimogrede
arto77
# 25.01.2012 ob 22:42
TeksViler

Odlična primerjava. Ukinit je torej treba trote v čebelnjakih.
Samo ne se čudit, ko boš čez eno leto videl, kaj je od tvojega panja ostalo.


tko kot sem napisal. 10 % jih dela, drugi pa na njihov račun hajca praskajo.
idris
# 25.01.2012 ob 22:29
Marsikaj drugega se je moralo združit, čemu tak vik in krik samo za ministrstvo za kulturo? Kje so tisit, ki se borijo proti združitvi ministrstva za okolje in prostor s prometnim? Pa tisti za sodstvo in javno upravo??? Nič se ne ukinja ampak združuje. Kulturno ni in ne sme biti nobena izjema. Ničesar vam ne bodo vzeli. Kolikor sem slišal in videl debate, je vtis, ki ga ustvarjajo kulturniki, kot da bo vsak čas, zdaj zdaj Slovenija propadla, njena identiteta, ki je vezana na kulturo. Ne delat iz muhe slona. Proti marsičemu bi se lahko državljani uprli, ker ni vredu, ampak potrebna je sloga, ne razdor. Bo kdo ob svoje življenje, če se bo samostojno ministrstvo sedaj reorganiziralo in združilo z nečim drugim?
Kokalj
# 25.01.2012 ob 22:27
Ko že omenjate Slovence po svetu: "prizadeti" v času ministr(ant)ovanja ministra, ki se poslavlja, nismo začutili nobenih sprememb, vsaj pozitivnih ne! To se je pokazalo tudi potem, da se ni nič spremenilo na slabše, ko je minister prevzel še vodenje ministrstva za kulturo in celo ministrstva za lokalno samoupravo.

Primer: Obveščanje Slovencev po svetu je katastrofalno. Petina Slovencev živi izven meja domovine. Radijska oddaja za Slovence po svetu je dolga natančno toliko kot oddaja za Rome. Romi imajo svojo TV oddajo. Slovenski izseljenci in zdomci je nimamo. Seveda nimam niö proti oddajam za Rome, me pa öudi, da smo Slovenci po svetu diskriminirani celo v primerjavi z njimi!

Upamo, da se bo kmalu kaj spremenilo...

Prijazen pozdrav s senčne strani Alp

Zvone Kokalj
Bad Reichenhall
Nemčija
GBWallac3
# 25.01.2012 ob 22:22
Dura-ace razloži mi, če se ukine ministrstvo za državno propagando se s tem ukine tudi knjižnice, ker sta to tako neločljivo povezani ustanovi? Hmm... po tvojih argumentih bi sklepal da prej ti ne obiskuješ knjižnice, ali pa tam samo čitaš dela Marxa in otroške slikanice.
Ulikses_
# 25.01.2012 ob 21:43
mah, se mi zdi, da imet tolko ministrstev ni pametno in min. za kulturo je žal manj pomembno od gospodarskega, za zunanje in notranje zadeve itd. pa sej bodo imeli svoj resor znotraj drugega ministrstva, njihov budžet in pomen nista tako velika, da bi rabili poseben resor.
TeksViler
# 25.01.2012 ob 21:42
Ja, eni so jo pa celo imeli. Pa ne govorim o Rihtarci ali pa Simonitiju. Šeligo pa Školjč sta bila doslej menda edina, ko sta obvladala. Širca bolj na pol.
BJNW
# 25.01.2012 ob 21:40
ščepec
# 25.01.2012 ob 21:20
"A ima kdaj kakšen sekretar vizijo? " Kot, da ministri jo pa imajo.
TeksViler
# 25.01.2012 ob 21:16
Dober sekretar z admnistracijo zlahka opravi delo za zahteve kulturnega področja v naši državi, ki rabi kulturo, ne pa odvečne ministre.
Kakšen sekretar? Gre se za kulturno politiko, za vizijo razvoja kulture, različnih umetnosti in ustanov, ne pa za birokratsko prekladanje papirjev in servisiranje muzejev! A ima kdaj kakšen sekretar vizijo? Ali ima gospa ravnateljica Škrinjarjeva vizijo kulturne politike?
igorak
# 25.01.2012 ob 21:00
Absolutno je treba problematizirati združevanje ministrstev - vsi govorijo o tem, da je združevanje posledica krize - kaj pa če je to posledica politične kulture. Plehke ideje?
Se popolnoma strinjam z gospodom Školjčem, ki pravi, da bi bilo o tem potrebna debata in vključitev tistih, ki jih tako združevanje najbolj tangira.
Mah ne...najbolje, da združimo vse v eno ministrstvo; kako bi šele prišparali, kaj?

In Komandant Stane : nehaj utrujat s Švico, ker je ti v svojem življenju na ta način doživel ne boš. Pa naši zanamci tudi ne.
Seveda ne potrebujejo ministrstva, ko pa so finančni skladi v Švici, namenjeni kulturi taki ,kot je naš državni budget.

Točno genniuuss, ampak olistala bo tudi zate...
Nikec3
# 25.01.2012 ob 20:56
Sicer pa je v času postmodernizma kultura to, če na platno izlijem svojo semensko tekočino. Država bi me zato celo plačala, našlo bi se veliko kritikov, ki bi mojo umetnino interpretiral kot pogumen boj proti kapitalizmu ali pa boj proti družbenim normam in podobne jajce.
Eska
# 25.01.2012 ob 20:56
Dober sekretar z admnistracijo zlahka opravi delo za zahteve kulturnega področja v naši državi, ki rabi kulturo, ne pa odvečne ministre.
genniuuss
# 25.01.2012 ob 20:44
Malo poglejte kakšne spuščajo ti naši kulturniki,
kdo dobiva Prešernove nagrade, kako se izraža v medijih,
Za vsakega raste palica.
Nikec3
# 25.01.2012 ob 20:41
Meni je bolj žal šolstva in znanosti kot kulture.
Nikec3
# 25.01.2012 ob 20:40
V celotni zgodovini je bilo tako, da je kultura najbolj trpela ko ni bilo gospodarskega razvoja. To je povsem logično in naj se kulturniki s tem kar sprijaznijo.
polzaliva
# 25.01.2012 ob 20:35
Nekdanja ministrica za kulturo Majda Širca je že od vsega začetka zelo kritična do razmišljanj ...

Ja kako lepo je bilo, ko je bila Majda ministrica in koliko pametnih je vdela. Samo toliko, da ne bo sovražnega govora.
štamprle
# 25.01.2012 ob 20:30
Janša ne potrebuje kulture, še manj pametnih in samostojnih ljudi. On potrebuje oprane ovce, ki ga brezpogojno poslušajo, zato bo bistveno povečal sredstva RKC-ju, kjer ta kader pospešeno proizvajajo. Namesto, da ukinejo ministrstvo za kulturo, naj poberejo premoženje Tovšakovi, Bavčarju, Kordežu, Janši, Jankloviču in vsem ostalim tajkunom. S tem bo denarja še za 2 ministrstvi.
nixo
# 25.01.2012 ob 20:28
Če vsi ti kulturniki slovensko kulturo enačijo z obstojem ministrstva za kulturo potem se je za vprašat o kakšni kulturi govorijo.
Pa tud se vprašam, koliko je kredibilno podpisovanje ljudi pod peticijo, ki sicer sodelujejo v politiki, ali podpirajo določeno opcijo...bojim se , da je za večino teh podpisnikov namen predvsem političen.
longform
# 25.01.2012 ob 20:20
Kulturo ja.. ministrstvo ne! V vseh vzhodno razvitih prestolnicah uporabljajo opero tudi kot prizorišče koncertov pri nas se jo pa čuva kot da je komu kej do nje.. Cukrarno so tud dobr zrihtal, metelkova bi brez njih propadla (kao), skatepark ni dovolj kulturen za njih, Placi za mlade glasbene in filmske skupine niso v interesu, umetniki naj se sami znajdejo.. hm... kaj nam še ostane? AAJAAA! DRAMA! Naši veliki Jerneji kuntnerji in ostali debili morajo plače dobit da jo zabijejo na alkotu pa drogah in pol nek Dzuro ki je povprečen igralec/režiser drži elito pri nas.. Siddharta je kao bog i batina od umetnikov mamo pa sam unadva geja k se neki z modo ukvarjata.. In pol pravjo da sm jst nekulturen k pank poslušam!? jaojao
Kobilica-poet
# 25.01.2012 ob 20:18
Ministrstvo za kulturo je državotvorno ministrstvo. Slovenska kultura je edino zgodovinsko pogojeno dejstvo, ki nas nasproti drugih narodov v Evropi in v svetu razlikuje od drugih narodov
(slovenski jezik, slovenska glasba, slovensko narodno izročilo, itd).

vsa drugo kar pokrivajo ministrstva - Finančno, gospodarsko, notranje, zunanje, pravosodno, poznajo itak vsi narodi-

Ministrstvo za zamejske Slovence in Slovence po svetu pa je res lahko pod okriljem Zunanjega ministrstva.

Torej. Sloveski narod je definiran s svojo kulturo, zato je ukinitev ministrstva za kulturo
akt samodestrukcije naroda- oziroma samomora na individualni ravni!!!
jurica
# 25.01.2012 ob 20:13
Še bolj smešno je to,da bodo združili ministrstvo za kmetijstvo z ministrstvom za okolje...
To je tako,kot,da bi volku zaupal čuvanje ovac
TeksViler
# 25.01.2012 ob 20:12
Kultura po vašem mnenju spada k šolstvu zato, ker si pod kulturo zmeraj predstavljate tečno učiteljico slovenščine, ki vam teži s Prešernom in Cankarjem.
Kultura je inovativnost, je produkcija! Lahko bi jo združili z ministrstvom za znanost, ampak oboje skupaj držat proč od šolstva! Z njim ima ravno toliko skupnega kot s prometom ali pa okoljem!
Jezni Smrk
# 25.01.2012 ob 20:05
Sovražim jazz.
mobydik
# 25.01.2012 ob 20:02
Ministrstvo za zamejske Slovence in za Slovence po svetu bo ministrstvo brez listnice. Tam bo delalo 5 ljudi, ki so pomembni - poglejte malo številke, kolk Slovencev je zdoma. To je naša zgodovina.

Po mojem mnenju kultura čisto lepo paše k šolstvu, izobraževanju in športu. Kvaliteta mora bit nad kvantiteto.

Seveda pa kar vidim nekatere, kako si manejo roke, ko bodo lahko glasno argumentirali protiargumente proti nastajajoči vladi - če MK-ja ne bo, bo vse narobe, če pa slučajno bo samostojno, pa bo spet vsega kriv JJ, ker bo imel preveč ministrstev.
jaz22
# 25.01.2012 ob 19:56
Saj ni važno ali imamo kulturno ministrstvo kot samostojen resor. Pomembno je le, da se ne bo zmanjšal pomen kulture zaradi tega. Se pa strinjam, da bi bilo potrebno združiti tudi resor za Slovence v zamejstvu.
KomandantStane
# 25.01.2012 ob 19:53
"Najhuje je to, da se združujeta kultura in šolstvo, medtem ko Slovenci v zamejstvu in po svetu ostajajo samostojni resor," je dejala Rihterjeva.

Z zgornjim stavkom se sicer strinjam, ni pa to argument, da bi moralo kulturno ministrstvo ostati samostojen resor. Če govorimo, da želimo, da bi bila Slovenija druga Švica, si poglejmo, ali imajo oni kulturno ministrstvo? Na hitro sem preletel splet in ugotovil, da takšnega ministrstva nimajo. Ali so zaradi tega kulturno manj razviti od nas? Imajo morda manj obnovljenih kulturno-spomeniško zaščitenih stavb? Pripravijo manj predstav, razstav itd.?

Zaposlena na ministrstvu za kulturo mi je nekaj let nazaj govorila o primeru, ko jim je pred koncem proračunskega leta ostalo nekaj denarja za obnovo kulturno-spomeniško zaščitenih stavb. Ker teh sredstev niso želeli vrniti, ker bi to pomenilo, da bodo v prihodnjem proračunskem letu dobili manj, so denar delili "po domače", brez resne razprave o temu, katere stavbe so nujne obnove, katere lahko počakajo še pet let itd. Takšnih ministrstev (poznam tudi podoben primer iz ministrstva za obrambo) ne potrebujem.

G. Čander (po mojem mnenju don Kihot EPK) pravi: "Vsi se zavedamo, da bo v prihajajočem letu potrebno izvesti reformo tega sektorja. Menim, da je to lažje izvedljivo v okviru samostojnega resorja kot pa v okviru združevanja ministrstva s šolskim, ki ima svoje specifične probleme."

Verjamem, da je lažje izvesti reformo v okviru samostojnega resorja. Dolgoročno pa kulturno ministrstvo ne bo ostalo samostojen resor (če želimo postati Švica), zato je bolj smotrno, da se že sedaj združi več resorjev in opravi takšna reforma, da prvakom slovenske umetnosti ne bo potrebno podpisovati peticij. Lahko pa reformo naredimo na samostojnem ministrstvu in nato še takrat, ko se bo združevalo z drugimi ministrstvi. Ker združevati se mora, če želimo postati Švica. Lahko pa misel na slovensko Švico opustimo in prepričamo športnike, naj podpišejo peticijo za ministrstvo za šport kot samostojen resor. In nato čakamo, da država zviša davke ali bankrotira.

Z vsem spoštovanjem do podpisanih umetnikov, ki mi lajšate vsakdanje življenje, vas sprašujem: je to prava pot? Ali bo vaša ustvarjalnost prizadeta, če kulturno ministrstvo ne bo samostojen resor? Boste za svoje delo v dobrobit slovenske kulture slabše plačani? In nenazadnje, ali bo slovenska kultura na nižjem nivoju kot je trenutno, ko skupina ljudi na otvoritvi EPK ob govoru predsedniku republike vzklika Janša, Janša? Po tem, po svoje ironičnem incidentu, se mi zdi, da smo kulturo in izobraževanje še prepozno združili pod eno ministrstvo.
raven_
# 25.01.2012 ob 19:48
tipično levakovsko : ministerstvo za kulturo se združi z drugim ministerstvom = ni več kulture

kako karkoli dopovedat takim ljudem?
kralj matjaž
# 25.01.2012 ob 19:41
Se je že začelo. Pred volitvami vsi kričali da imamo preveč ministrstev, sedaj ko so jih nekaj ukinili pa nobenemu ni prav. Naj enkrat že nehajo metati polena pod noge.
slowjazz
# 25.01.2012 ob 19:41
Jezni Smrk, šala je lepa dokler se je ne naveličaš. Potem ni več šala ampak kretenizem.
zamudnik
# 25.01.2012 ob 19:36
Najhuje je to, da se združujeta kultura in šolstvo, medtem ko Slovenci v zamejstvu in po svetu ostajajo samostojni resor.
Ukinitev ministrstva za kulturo je verjetno res neprimerno dejanje, ni mi pa čisto jasno, zakaj naj bi bilo najhuje to, kar pravi gospa Rihterjeva.
Ribanjok
# 25.01.2012 ob 19:36
Se pa strinjam, da ministrstva za Slovence po svetu tudi ne rabimo!

Saj ga nimamo in ga tudi ne bomo imeli. Imamo namreč le ministra za Slovence po svetu, kar ni niti pribljižno enako ministerstvu. Imamo torej samo člana vlade, ki je zadolžen za skrb za slovenske razseljence, ki jih je nažalost vedno več.
TeksViler
# 25.01.2012 ob 19:36
arto77
Odlična primerjava. Ukinit je torej treba trote v čebelnjakih.
Samo ne se čudit, ko boš čez eno leto videl, kaj je od tvojega panja ostalo.
thepero
# 25.01.2012 ob 19:35
Ukinitev ministrstva? To ne bo ukinitev, ampak samo združitev.

A da je pa znanost združena z visokim šolstvom, pa vsem ugaja? Znanstveniki in raziskovalci v Sloveniji so sigurno 100x bolj produktivni kot ti kulturniki!
kimi12345
# 25.01.2012 ob 19:28
Vpašajte še Miho Maznija pa Mitjo Okorna kaj si mislita o ministrstvu za kulturo. Potem pa lahko kredibilno pišete kaj si mislijo kulturniki.
bobo966
# 25.01.2012 ob 19:26
Se pa strinjam, da ministrstva za Slovence po svetu tudi ne rabimo!
bobo966
# 25.01.2012 ob 19:23
Se je že začel kulturni boj! dajte ljudje ocenjujte po dejanjih in ne po navodilih. Imeti ministrstvo pomeni več stroškov za plače ministra in sekretarje, tajnice in fikus. Če bo na skupnem ministrstvu en sposoben državni sekretar za kulturo, bo to bolje kot dva slaba ministra. Tisti, ki se izrekajo samo zaradi forme in ne vsebine, pa samo kažejo svoj primitivizem. Tudi umetniki.
cicimici
# 25.01.2012 ob 19:02
zaratustra,
če bi ta resor kdo potreboval ste to ti in tebi enaki! Mi lahko poveš razloge? Ne piši samo zato, ker ga je imela prejšnja vlada, ki pa je bila najmanj uspešna prav na tem področju. Povej mi kaj so naredili pametnega? Vprašaj mariborčane, če je kaj prispevala za njih.
generusus
# 25.01.2012 ob 18:58
Ni nujno, da bo zaradi predvidene združitve manj sredstev. Lahko bi jih bilo nekoliko več, saj ne bo treba plačevati toliko birokratskega osebja na samostojnem ministrstvu, ki s kulturo nima nobene zveze. Poleg tega kakovostni kulturni dosežki niso nujno povezani z veliko vloženimi sredstvi. Varčevalni ukrepi naj bodo enakomerno razporejeni med ministrstvi. Se pa strinjam, da je kultura pomembna komponenta, prav tako pa tudi iz prve roke vem, da se da na tem polju ogromno privarčevati. ;-)
gg.2057
# 25.01.2012 ob 18:57
Proti ukinitvi so samo tisti, ki se vsako leto koritijo za dinarčke, ki jih MK vsako leto deli svojim prijateljem! Močno podpiram ukinitev MK-ja, pa tudi drugih ministrstev, ostane naj sam finančno, notranje, zunanje, šolstvo, zdravje in okolje.
cicimici
# 25.01.2012 ob 18:56
Smo imeli kaj dobrega, ko smo imeli ministrico za kulturo, Majdo Širca? Same zdrahe in prav nič konkretnega. Ves svoj mandat se je ukvarjala z Blejskim otokom, vse ostalo je porinila na stran. To je bila bolj politična kot kulturna ministrica. Če pravzaprav pomislim, kaj pa naj bi sploh delal minister na tem področju? S čim naj bi se ukvarjal, kaj je prioriteta tega resorja? To je resor, ki je brez vsake škode združen s šolskim resorjem.
bazilikam
# 25.01.2012 ob 18:54
A zdej se bo pa kar vse končalo če ne bo ministrstva za kulturo?
Kakšna paranoja, če bo par sekretarjev ostal brez službe.
Noben ni rekel, da bodo ukinili opere, balet, gledališč, knjižnic, samo par političnih opic na ministrstvu se bodo rešli. Super za to...
zaratustra
# 25.01.2012 ob 18:46
važno je, da imamo ministrstvo za zamejce, da ima Ljuta Mila kaj za početi v tej vladi
ntbul
# 25.01.2012 ob 18:45
mene to n'č ne moti, če ga bodo združili z drugimi ministrstvi.
kaj pa pravzaprav sploh delajo na kult.ministrstvu, razen tega, da zapravljajo denar za opero in podobno, v katero hodijo le elite
DURA-ACE
# 25.01.2012 ob 18:41
Seveda, kulture ne rabimo, zdaj bo cela Slovenija EPK:

Evropska prestolnica korupcije
Evropska prestolnica kretenizma
Evropska prestolnica katastrofe
clem
# 25.01.2012 ob 18:37
OK, samo za ministrstvo za kulturo pa se lahko brez problema združi se z enim ministrstvom... Najbolje, da ima še vsaka vas svoj oddelek pa bodo te podpisniki srečni.
DURA-ACE
# 25.01.2012 ob 18:37
GBWallac3

Povej to svojim otrokom, naslednjič ko bodo morali v knjižnico. (Sklepam, da ti knjižnic ne uporabljaš.
19DeVil88
# 25.01.2012 ob 18:37
zakaj pa janša rabi kulturo če je pri njemu biti nekulturen spoštovanja vredna vrednota! slovencelj!
arto77
# 25.01.2012 ob 18:36
a veste, kaj so v čebelnjaku troti? no, to je 90 % novodobnih umetnikov. pa ne samo v sloveniji.
GBWallac3
# 25.01.2012 ob 18:33
ukinjanje ministrstva za javno propagando pa je ena prvih stvari, ki jih mora finančno zavedna vlada naredit!
JackBauer
# 25.01.2012 ob 18:18
SDS pravi: "Peticijo sta pripravili bivša ministrica Širca in direktorica direktorata v MK. Branijo birokracijo in ne dejavnost."

SDS se je nemudoma odrekel svojemu voluharskemu kadru - prvopodpisani: Mitja Čander, Aleš Čar, Peter Tomaž Dobrila. Aleš Šteger, Roman Didović, Staš Ravter ... in jih pripisal Širci, ta je ša kar smešna.

Zdaj se bodo pa odpovedali kar vsem kulturnim ustvarjalcem in delavcem.
Deprofundis
# 25.01.2012 ob 18:17
Kultura sovraži tebe.
Jezni Smrk
# 25.01.2012 ob 18:06
Sovražim kulturo.
Kazalo