Film
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2,2 od 40 glasov Ocenite to novico!
Ob razglasitvi neodvisnosti leta 1991 so slovenske oblasti pozvale državljane nekdanje Jugoslavije, da se v šestih mesecih odrečejo svojemu državljanstvu in zaprosijo za slovensko. Vsi, ki tega v predvidenem roku niso storili – kljub dejstvu, da so v Sloveniji prebivali že desetletja ali bili tu celo rojeni – so bili februarja 1992 brez opozorila izbrisani iz registra stalnih prebivalcev. Foto: Vertigo Emotionfilm
Dvajset let po osamosvojitvi okoli 10.000 izbrisanih še vedno nima ustreznega pravnega položaja. Foto: Vertigo Emotionfilm
Dolge počitnice
Približno 20.000 ljudi je ostalo brez dokumentov in brez vsakršnega pravnega statusa. Ustavno sodišče Republike Slovenije je leta 1999 ugotovilo, da je bil izbris nezakonit. Slovenskim oblastem je naložilo, naj jim retroaktivno vzpostavijo status stalnih prebivalcev Foto: Vertigo Emotionfilm

Dodaj v

20 let od izbrisa: Zgodbe ljudi, ki jih naenkrat "ni bilo več"

Premiera dokumentarca Dolge počitnice
20. februar 2012 ob 17:42
Ljubljana - MMC RTV SLO

Predstavljajte si, da bi odpotovali na kratek obisk v domovino svojih staršev, nato pa bili na teh "počitnicah" prisiljeni ostati dolgih 20 let. Take in podobne zgodbe so se izbrisanim, "državljanom, ki niso obstajali", tudi dogajale.

Njihove usode raziskuje nov film Damjana Kozoleta.

Dolge počitnice, novi celovečerni dokumentarec Damjana Kozoleta, predstavi tri "zgodbe s srečnim koncem", zgodbe mladih ljudi, ki so rojstvo in odraščanje naše države zaradi izbrisa občutili na svoji koži. Film s premiero danes ob 21.00 prihaja na spored Kinodvora, pozneje pa ga bodo predvajali tudi po dvoranah kinematografov Art kino mreže Slovenije kot tudi povsod drugje, kjer bo za prikazovanje obstajal interes.

"V tem filmu se nisem ukvarjal s tem, koliko je bilo izbrisanih. Niso me zanimale številke. Niti me ni zanimalo, kdo je v resnici odgovoren za izbris. Hotel sem prikazati tri usode mladih ljudi, ki so rojstvo in odraščanje te države občutili na svoji koži," o svojem pristopu k tematiki pravi Kozole. A to ne pomeni, da pred kamero ni povabil ključnih politikov, ki nosijo odgovornost za izbris. Odzvala sta se takratni predsednik vlade RS in današnji evropski poslanec Lojze Peterle, ki še vedno dvomi o sintagmi 'izbris', in takratni državni sekretar na ministrstvu za notranje zadeve Slavko Debelak, ki trdi, da je bil izbris vse do odločbe ustavnega sodišča zakonit.

26. februarja 1992, dobrega pol leta po osamosvojitvi, je Slovenija okoli 20.000 ljudi brez opozorila odstranila iz registra državljanov. Dolge počitnice v ospredje postavijo življenjsko zgodbo treh ljudi, ki jim je ta politična odločitev spremenila življenje.

Alex, Nisveta in Katarina: tri izbrisane zgodbe
Eden izmed njih je Alex, ki je leta 1991, ko je bil star 13 let, odšel na počitnice v Srbijo. Štiri leta se ni mogel vrniti domov, v državo, v kateri je bil rojen in kjer je hodil v šolo. Na 'počitnicah' je ostal skoraj dvajset let. Tu sta še Nisveta, ki je iz Bosne prišla pred tridesetimi leti in po osamosvojitvi rodila hčerko, ki prvi dve leti svojega življenja sploh "ni obstajala", in Katarina, ki je kot najstnica ostala brez staršev, brez stanovanja, brez denarja in brez dokumentov ...

Projekt sta producent Danijel Hočevar in režiser Damjan Kozole pripravljala več let, skupaj s scenaristko Ireno Pan, ki je prispevek s podobno temo (o otrocih, ki so bili izbrisani) pripravila za oddajo Preverjeno. Film je nastal v produkciji Vertigo Emotionfilma in koprodukciji RTV Slovenija, ob sodelovanju FS Viba filma, E-Filma ter s finančno podporo Slovenskega filmskega centra.

A. J.
Prijavi napako
Komentarji
afnano1
# 22.02.2012 ob 17:45
@ciracara:
Prosilci za azil pridejo v tujo državo nelegalno in s tem, ko zaprosijo za azil, zaprosijo za ureditev pravice za bivanje. Neodobritev torej ne pomeni izbris, ampak jih preženejo nazaj. Se pa strinjam, da so njihove usode tudi zelo krute. Mislim, da imamo srečo, da smo rojeni na tem končku planeta.

Če malce poenostavim primerjavo med prosilci za azil in izbrisanimi: izbrisanim so z izbrisom odvzeli že pridobljeno pravico do bivanja (posledica izbrisa iz registra stalnega prebivališča).
ciracara
# 22.02.2012 ob 16:21
Vprašanje: Če bi si ti ljudje uredili status, ali bi prišlo do izbrisa in ali je bilo to takrat zakonsko dovoljeno?

Izbrisi se dogajajo še danes, saj recimo vsak azilni prosilec ne dobi odobritve in ga pošlejo nazaj.

Ali se jaz samo motim pri mojem mišlenju?
afnano1
# 21.02.2012 ob 17:47
Kot takrat polnoletna mi na misel ni prišlo, da slednje pomeni izbris iz registra stalnega prebivališča: "25.6.91 je RS pozvala državljane bivših republik SFRJ, da v roku 6.mesecev zaprosijo slo državljanstvo, sicer za njih začnejo veljati določbe Zakona o tujcih."

Zanima me, koliko ljudi je takrat sploh vedelo, kaj to pomeni?

Če bi bila leta 1991 prebivalka Slovenije, a s potnim listom Albanije, Afganistana, ... Zambije, Zimbabveja, bi si mislila, da bom s prebivalci bivših republik SFRJ pravno izenačena. Torej, še vedno bomo lahko vozili avto, hodili v službo, imeli zdravstveno zavarovanje, rojevali zakonite otroke, se šolali, le volilne pravice ne bomo imeli.

Če bi izbrisane izenačili s tujci, bi jim odvzeli le volilno pravico. Ker so jim odvzeli stalno prebivališče, so jim odvzeli vse pravice, ki sicer pripadajo tujcem (pravica do bivanja, zavarovanj, službe, šolanja, ..).
SAM
# 21.02.2012 ob 17:30
Jugovići so nas leta 1991 bombardirali.
E moj Kozole, si pa res kozel.
Lupo
# 21.02.2012 ob 17:09
Glede na to da je med vojno, ki so jo povzrocili Srbi bilo 250000 ljudi zverinsko pobitih in 2 milijona moralo iti v begunstvo se mi tistih 20000 butljev prav nic ne smili!
Pero Fresh
# 21.02.2012 ob 14:08
@nim: nikomur, ki je živel na teritoriju Slovenije in že imel urejen kakršenkoli status (državljanstvo, stalno prebivališče, začasno prebivališče...) ni bilo treba ponovno urejati svojega statusa. Če bi ga pa moral, potem bi morali upravni organi vse te ljudi uradno (s priporočeno pošto) pozvati, da imajo toliko in toliko dni časa, da si to uredijo pa nihče ni bil pozvan!

Drugače pa ti v bivši Jugi republiško državljanstvo ni pripadlo avtomatično, ampak po državljastvu tvojega očeta oz staršev. Tako si npr dobil hrvaško republiško državljanstvo tudi, če si bil rojen v Sloveniji, če je bil recimo tvoj oče Hrvat. In številni ljudje so prav tako kot ti, napačno mislili, da je vse OK, ker so bili rojeni in vse življenje živeli v Sloveniji ter sploh niso pomislili, da bi lahko imeli kakršenkoli problem s tem.
nim
# 21.02.2012 ob 13:46
odrečejo svojemu državljanstvu in zaprosijo za slovensko. Vsi, ki tega v predvidenem roku niso storili – kljub dejstvu, da so v Sloveniji prebivali že desetletja ali bili tu celo rojeni
Me je pa zmotil tale stavek.

Tiste ki poznam da so si uredili status imajo še vedno prejšno državljanstvo.
Če je bil tukaj rojen mu avtomatsko pripada državljanstvo, zgleda so se temu odrekli (saj veste jaz pa že ne bom podalpski srb...)
nim
# 21.02.2012 ob 13:38
@Pero Fresh
Jaz gledam tako
- izbrisani so imeli urejen status za skupno državo (YU)
- ta status ni enak statusu oziroma ni bil enak način pridobivanja kot za nedržavljana YU npr. avstrijca, nemca, francoza
- ker je smo bili novonastala država je bilo ta status potrebno urediti na novo, ker so državljani YU (kateri niso imeli našega državljanstva) kar naenkrat postali tujci za katere so enake zahteve kot za npr. avstrijca, nemca, francoza
- Slovenija jim je dala zelo enostaven način da se to uredi in čas
pirančan
# 21.02.2012 ob 13:27
@donkey: da, prav to pravico so jim odrekli - brez obvestila so jih izbrisali iz registra stalnih prebivalcev, v katerega so že bili vpisani!!!
donkey
# 21.02.2012 ob 13:05
@Pero Fresh Ti ljudje so se odločili, da bodo imeli status tujca in s tem še vedno pravico do stalnega prebivališča v novi državi.
Čakaj malo, v tem primeru pa res ni nobene težave, saj te pravice, da kot tujci prijavijo stalno prebivališče v Sloveniji, jim nihče ni odrekel ... ali ?!?
Pero Fresh
# 21.02.2012 ob 12:51
@nim: nabijaš ti - in to neresnice oz izmišljotine. Zakaj bi si človek moral še enkrat urejati tisto, kar že ima urejeno? Vsi ti ljudje so imeli stalno prebivališče urejeno, plačevali so prispevke, davke, itd. in to v Sloveniji, njihov status se ne glede na slovensko osamosvojitev ni spremenil. Poleg tega jih nihče ni obvestil, da to morajo s osamosvojitvijo še enkrat urediti, ker to tudi ni izhajalo iz nobenega zakona ali kakega drugega akta. Bili so v popolnoma istem položaju kot tujci iz tretjih držav.
nim
# 21.02.2012 ob 12:41
Izbrisanim je bila po mojem mnenju ponujena najbolj enostavna možnost da z državljanstvom uredijo stalno prebivalstvo. Ampak ker jim je bilo to pod častjo da bi sprejeli državljanstvo pa imajo kar imajo.

Sory ampak poznam preveč ljudi kateri so si uredili statuse, ko jim je bilo to ponujeno in nimajo nobenih problemov, zato se z jokanjem izbrisanih ne strinjam!
Slovenija je bila novonastala država in mislim da ne morejo potem kar tako "tujci" dobiti stalni naslov na lepe oči. Če hočeš stalni naslov v neki državi si moraš urediti razne delovne in bivalne vize da dobiš možnost stalnega naslova s tem da boš prej še moral par let podaljševati začasno dovoljenje nato pa boš dobil možnost za stalnega (če narediš kriminalno dejanje se za možnost stalnega naslova obriši pod nosom, če seveda nimaš vez)

TIsti ki nabija zakaj niso izbrisali Nemcev, Francozov itd... zato ker oni so imeli že urejene papirje kot se potrebuje za nekoga, ki ni državljan dotične države. Z ljudmi bivše juge je bilo pa to potrebno še urediti po odcepitvi.
Lupo
# 21.02.2012 ob 12:23
V clanku je nekaj polresnic:
Kdor je bil v Sloveniji rojen in 23.12.90 v njej prijavljen je drzavljanstvo dobil avtomatsko razen ce se mu ni odpovedal.
Kdor ni bil rojen v Sloveniji in bil 23.12.90 prijavljen pa je bil poklican na razgovor, kjer se je odlocil katero drzavljanstvo bo sprejel.
Slovenija dvojno drzavljanstvo dopusca in ni res da je kdo bil primoran se odreci drugemu drzavljanstvu.
vsesevrača
# 21.02.2012 ob 12:06
Žalostno je, da veliko Slovencev še po 20 letih ne ve, da je pri izbrisu šlo za STALNO PREBIVALIŠČE in ne za DRŽAVLJANSTVO. Izbrisali so ljudi, ki so imeli v Sloveniji stalno prebivališče. Ni nujno, da če živiš v neki državi, da imaš njeno državljanstvo, imaš lahko stalno prebivališče. Mnogim to niso dopustili, ker so uničili njihove dokumente. Peterletova vlada oziroma desna politična elita je uničila na tisoče družin. Ostali so brez naslova, brez stanovanja, brez službe, brez VSEH PRAVIC!!
In po tolikih letih še vedno isto nakladanje nekaterih tukaj pisočih, ki nočejo vedeti, ne znajo ali ne razumejo, kaj se je v resnici zgodilo.
Malo je zbledel madež, ko je parlament v prejšnji sestavi deloma popravil te krivice, ne vseh in ne vsem.
Pero Fresh
# 21.02.2012 ob 11:45
@donkey: ti ljudje niso bili pozvani. V tem je ves problem. Nihče ni nikogar uradno pozval, da naj si uredi status! Ponudba, da si lahko "urediš slovensko državljanstvo" še ni uradni poziv, da boš v nasprotnem primeru izbrisan iz registra stalnega prebivalstva, ker ti dve zadevi nista medsebojno povezani - no, ne bi smeli biti, razen, če si uradniki neke države ne tolmačijo zakon hudo po svoje, kar potem ugotovi tudi UStavno sodišče. Ti ljudje so se odločili, da bodo imeli status tujca in s tem še vedno pravico do stalnega prebivališča v novi državi. To je bila njihova legitimna odločitev, kot bi se lahko za isto odločil vsak slovenski državljan v katerikoli tuji državi, ki ga zato, ker nima državljanstva tiste države nihče ne izbriše iz nobenega registra. Ne kvasi neumnosti, če ne poznaš stvari. Perverzno od naših odlastnikov pa je, da so si upali izbrisati samo tujce iz drugih delov bivše države, nobenega tujca iz tretjih držav (denimo Avstrijca, Italija,a Nemca, Francoza...), ki je bil ravno tako vpisan v register stalnega prebivalstva v Sloveniji niso izbrisali (ker si seveda niso upali, saj so vedeli, da je to nezakonito).

@gappon: tu ne gre za tiste, ki so napadli Slovenijo, pač pa za tisoče drugih, ki so se brez takega pravnega bremena odločili zadržati državljanstvo Hrvaške, BiH, Srbije, Makedonije, ker so bili pač Hrvati, Srbi, Makedonci, Bosanci... Enako, kot bi ti verjetno vztrajal, da hočeš biti ne glede na okoliščine, ki vladajo v tretji državi, v kateri trenutno bivaš in delaš (recimo Nemčiji, Italiji, Franciji...), še vedno državljan Slovenije. Ali pa se motim in bi ti takoj zamenjal svoje državljanstvo?
osabosa
# 21.02.2012 ob 11:29
Na Švedskem ti, kljub temu da si švedski državljan, ukinejo vse pravice iz zavarovanja, pokojninska doba ti preneha teči, nekatere državljanske pravice izgubiš, če si izven Švedske več kot 6 mesecev (6 mesecev in en dan). Ker je to včasih težko kontrolirati, te tako btw. kakšen uradnik pokliče po telefonu in, če se večkrat ne oglasiš, ti pridejo na "obisk". Ko se spet prijaviš na Švedskem, vse pravice pridobiš nazaj, razen manjkajoče pokojninske dobe. Celo tako socialna država kot je Švedska ima svoje zakone, ki so napisani zato, da se ne izkorišča njene dobrote. Lahko imaš stalno prebivališče, če te ni več kot 6 mesecev v državi, ga izgubiš. Pa dejte zdaj napadat Švedsko in ne mene!!!!
donkey
# 21.02.2012 ob 11:14
@Klipan Ne vem, midva tega ne bova rešila, niti ne bova drug drugega prepričala v nasprotno. Meni je logično, da če dobim poziv (in ti ljudje so bili pozvani), naj si uredim nek dokument, od katerega bo odvisna moja služba, zdravstvena oskrba, izobrazba, nenazadnje prihodnost, da si ga bom uredil, ne glede na to, ali se s tem strinjam ali ne, pa če je še tako fašističen. Ali pa si ga ne bom uredil in bom nosil posledice svoje odločitve.
gappon
# 21.02.2012 ob 11:14
Vsi ki smo od blizu spremljali te dogodke, ne potrebujemo solzavih filmov. Ljudje, ki so grozili: sravnat ćemo ovaj grad za pola sata..." so se požvižgali na slovensko državljanstvo, dokler jih k temu ni prislil želodec in slovenski levičarji.
amigo
# 21.02.2012 ob 11:06
. Tu ni šlo za npr. Turke, Grke, Jugoslovane v Nemčiji, kjer je bilo jasno, da so priseljenci in da so tam pač gastarbajterji (gostujoči delavcI), ampak za ljudi, ki so se preselili v drugi del svoje države.

Ti ljudje bi si po nastanku nove države Slovenije morali svoj status urediti. Nastala je nova država in s tem nova realnost. Imeli so polletni rok in v tem času bi se lahko odločili ali za državljanstvo (cena ena vreča krompirja) ali pa se prijaviti kot tujci. Mnogi od teh izbrisanih slovenske države niso priznavali, dosti jih je Slovenijo zapustilo in so se nameravali vrniti kot okupatorji. Medtem je skoraj 200.000 njihovih sorojakov brez problemov uredilo svoj status. Šele ko so videli, da so Miloševičeve vojne propadle so se spomnili na Slovenijo. Verjamem, da nekateri manj izobraženi tega niso vedeli, a večina je več kot dobro vedela zakaj se je šlo. Seveda so se otepali individualne obravnave kot hudič žegnane vode, saj bi prišlo na dan kaj vse so počeli leta 1991/92. Tudi naši levičarji se z njimi niso ukvarjali več let, saj so bili zaposleni s prihvatizacijo družbenega premoženja.
sejnik
# 21.02.2012 ob 10:45
Fora je v tem, da so status že imeli urejen, nima veze če je nova država, lepo so bili vpisani v vse potrebne evidence

Razlogi so seveda zelo različni, zakaj se niso odločili za slovensko državljanstvo, zato ne pride v poštev taka pavšalna obravnava, da je dovolj za povzročanje problemov že to, da si Jugoslovan brez slovenskega državljanstva (ki so ga itak kot vsa republiška drž. pripisovali ZELO poljubno). Če jih recimo res od 20.000 izbrisanih 12.000zavestno ni hotelo drž., česa so potem krivi ostalih 8.000? Tu gre pač za stvar človekovih pravic in pridobljenih pravic, ki jih ne moreš kar odvzeti. Tu ni šlo za npr. Turke, Grke, Jugoslovane v Nemčiji, kjer je bilo jasno, da so priseljenci in da so tam pač gastarbajterji (gostujoči delavcI), ampak za ljudi, ki so se preselili v drugi del svoje države.
amigo
# 21.02.2012 ob 10:32
Naj mi kdo od bolj pametnih razloži. Ta zakon je bil sprejet 26.2.1992. Toda že čez tri mesece maja 1992 je Peterle doživel interpelacijo in vlado je prevzel Drnovšek. Dobili smo levosredinsko vlado in vse do leta 2002 sta bila v njej glavna LDS in Drnovšek. Zakaj tega krivičnega zakona niso takoj spremenili? Na občinah so veselo rezali dokumente, a o tem nihče ni ničesar vedel, še najmanj navadni državljani. Šele tam nekje leta 1998 se je začela kampanja o izbrisanih. Začel je pravzaprav Krivic s serijo pisem bralcev. Kje so bili tačas vsi ti ljudje? Je več kot 26.000 ljudi živelo v Sloveniji ilegalno? So otroci hodili v šolo, ali pa so bili skriti po kleteh? Recimo, če se je nek oficir JLA leta 1991 z družino odšel v Beograd, sam pa je šel v štab generala Mladiča, ali se lahko njegov sin, ki je bil takrat star eno leto, zdaj pojavi v Sloveniji in tu zahteva neke pravice ali celo odškodnino. Prosim za odgovor DA ali NE.
von Rhein
# 21.02.2012 ob 09:36
Film ob pravem času,da ponovno malo zakuha prepire in razdvoji spet tiste,ki so se po volitvah malo umirili.Tudi podtikanje o nabavi računalnikov je lansirano z namenom manipulacije.In pričakujmo še več takih stvari.
Namen propagande je jasen,čimprej in čimbolj diskreditirati vlado,ustvariti napetost in mogoče pomladi organizirati neke demonstracije.Lahko zaradi najbolj banalnih zadev,teren se pripravlja,bedaki pa že veselo tulijo(pišejo) oslarije,ki jih niti sami ne razumejo,če za seboj berejo.ČE!
TeksViler
# 21.02.2012 ob 09:33
"Samo prošnjo bi morali dati." "Samo na kljuko bi morali pritisniti." Mater, ste sami geniji.

Kaj pa če nekdo ni imel pojma, da bi karkoli moral narediti? Rojen v Sloveniji, imaš slovenski rojstni list, vse dokumente od nekdaj slovenske, plačeval slovenske davke, volil v Sloveniji, na referendumu glasoval za samostojnost... Potem pa nekega dne čez dve leti prideš na občino, ali pred obmejnega carinika, ali urejat papirje za službo - in ti razrežejo vse dokumente in povejo, da ne obstajaš? Kaj pa potem narediš? Greš v Bosno, kjer ni nikoli nihče slišal zate, kjer nimaš ničesar, kjer je vojna, in tam prosiš, naj ti izdajo bosansko osebno?
Res ste sami geniji tukaj.
astro
# 21.02.2012 ob 09:31
Otroci naj ne bi odgovarjali za grehe svojih staršev. Če je en sam otrok trpel zaradi izbrisa, naj bodo povzročitelji tega stokrat prekleti !
KLIPAN
# 21.02.2012 ob 09:22
Donkey,
pa ravno o tem govorim, da takim kot si ti nič ni jasno.
Tudi, če so vedeli zakaj se gre, jih nobeden ni smel oz. mogel prisiliti, da vzamejo državljanstvo!!
Nikjer na svetu še nisem zasledil, da bi kje rekli- vzami državljanstvo ali pa te izbrišemo iz vseh evidenc!!
To je nacistični način, ki nima z demokracijo in svobodo posameznika nič skupnega, a štekaš?
Najbrž ne.
Ja normalno, da nikjer ne boš dobil zdravstvene oskrbe brez papirjev, ampak ti ljudje so te papirje imeli, tukaj so plačevali davke desetletja, potem pa čez noč niso več imeli nič!!
To je fašističen način, ki kaže kako bedasta je naša desnica.
Pa kaj so mislili ti desničarji, da bodo ti ljudje kar tako pustili vse kar so si v Sloveniji ustvarili in šli kar živet v Bosno ali kaj?
Skratka nobeden te nikjer v svetu ne more prisiliti da vzameš državljanstvo, če ne boš izgubil vse pravice. To ni demokratično ampak nacistično.
Če pa vemo, da je Slovenska desnica l. 1943 prisegla nacistom in Hitlerju me taka poteza sploh ne čudi.
tejo
# 21.02.2012 ob 09:10
Poročajte še o "pozitivnih" zgodbah, no dajte, povprašajte še 168.000 ljudi, ki je razumelo kaj to pomeni in si je status uredilo !!!
jozekuch
# 21.02.2012 ob 08:57
Resnično globoko sočustvujem z nekaterimi neizogibnimi osebnimi tragedijami.
Oškodovancem se kot državljan opravičujem.

Če gledamo malo širše in uravnoteženo ...
Slovensko partizansko gibanje je:
- na začetku vojne nedolžne civiliste (preko 1000) - namišljene podpornike okupatorske vojske, pobilo.
- v mirnem času je potencialne podpornike okupatorske vojske poslalo v nepopisno trpljenje na Goli otok.
Oškodovanci bi bili presrečni, če bi jih Slovensko partizansko gibanje samo izbrisalo in jih pustilo pri miru.

Ob tem je nerazumen absurd, da so med izbrisanimi in njihovimi dušebrižniki v večini častilci in verniki v slavno zgodovino (zločinskega) Slovenskega partizanskega gibanja,
ki z organiziranjem nesmiselnih proslav
- krši dostojanstvo žrtev njihovih sorodnikov
- ter krši javni red in mir.

Država Slovenija ima več ustanov in javnih uslužbencev, ki bi morali tako početje po službeni dolžnosti preprečiti. S čim se danes ukvarjajo?
kvaternik
# 21.02.2012 ob 08:56
Kaj smo vse pripravljeni storiti, da te negdo potreplja po ramenu. Slovencem dobesedno teče voda vgrlo glede preživetja. Na preiskušni obrambe identitete, so padli vsi mediji in pravne osebe obveščanja. Če samo pogledamo vkakšne teme grizejo Šurci, Zgage, Kozoleti, Ves levičarski politični vrh. Pa to je groza za Slovenstvo. Ne samo da bodo preživeli ti narodovi negativci, še več, krepijo se.
Če bi se odmaknilo zastor in prižgalo luč se nam prikažejo glavni akteri protislovenskega delovanja: POPtv, DNEVNIK, DELO...ti so prednjačili v pred in povolilnem času,in bodo še naprej.
Zanimivo(hipotetično) bi bilo videti delovanje teh akterjev, ki na dolgi rok pripravljajo Sloveniji narodov samomor, koliko časa bi se jih pustilo živeti v ponosni Srbiji.
donkey
# 21.02.2012 ob 08:49
@KLIPAN
To pa še ne pomeni, da ga lahko izbrišete iz vseh registrov, da lahko izgubi stalno prebivališče, zdravstveno zavarovanje, zaposlitev ...

Oprosti, ampak moraš se zavedat posledic svojih odločitev in za njih odgovarjat. Prepričan sem, da je 95% ljudi vedelo za kaj se gre, ker se še dobro spomnim burnih razprav (vsaj v naši družini) v tistem času - moj dedek po očetu je bil ponosn Hrvat in najprej ni hotel urediti državljanstva. Pa so mu potem razložili, kaj bo to pomenilo - ne bo zdravstvenega zavarovanja in oskrbe v bolnici ter vseh ostalih ugodnosti. Takrat se je dobro vedelo, kakšne bodo posledice, samo nekateri se enostavno niso zavedali ali niso hoteli zavedati, kaj to za njih pomeni. No, dedek si je potem hitro premislil in si uredil državljanstvo.
Drugače pa pojdi v Nemčiji, Franciji, Ameriki oz. praktično kateri koli razviti državi v bolnico in zahtevaj zdravniško oskrbo brez urejenih papirjev ... ne boš je dobil!
nacekpacek
# 21.02.2012 ob 08:38
IMO je popolnoma pravilno, da so bili izbrisani. In pri tem bi moralo ostat!
Mica
# 21.02.2012 ob 08:34
tole z izbrisanimi je popolnoma enako
kot če bi nekdo stal pred vrati v hišo, pa ne bi hotel vstopiti, ker bi moral sam pritisniti na kljuko.....
KLIPAN
# 21.02.2012 ob 08:29
Jaz ne vem kaj je z temi desničarji, enostavno ne štekajo popolnoma nič!
Pa nima nobene veze, če so hoteli Slovensko državljanstvo ali ne. Nobene!!
Ne morete nobenega prisiliti, da vzame neko državljanstvo , tudi če v tej državi živi 50 let.
To pa še ne pomeni, da ga lahko izbrišete iz vseh registrov, da lahko izgubi stalno prebivališče, zdravstveno zavarovanje, zaposlitev.....
Ta izbris je moderni Dachau, tam so ljudi fizično izbrisali, pri nas pa računalniško.
Sramota, ki bo za večno ostala na plečih Slovenske desnice.
Niko_K_
# 21.02.2012 ob 08:06
@DRegos

Slovenci imajo na Hrvaškem tak status manjšine, da jih "zastopa" Bosanec v njihovem parlamentu. :)))))
amigo
# 21.02.2012 ob 07:53
Janšistom očitno nič ni jasno. Pa saj se ne gre za državljanstvo. Pa kako vaša plitka pamet tega ne razume? Gre za pravico do stalnega prebivališča, ki ti ga nikjer na svetu ne morejo vzeti in to ne glede na državljanstvo.

Če živiš v Švici kot tuj državljan in si več kot eno let izven Švice izgubiš vse in si moraš ponovno rihtati vse papirje.
amigo
# 21.02.2012 ob 07:50
Vzemimo, da bi prišlo do razpada Avstrije. Nastala bi nova država Štajerska. Ali bi nova vlada od prebivalcev zahtevala, da si uredijo status? Gotovo bi. Kolikor vem, sprejem državljanstva ni bil obvezen, lahko bi se prijavili tudi kot tujci s stalnim bivališčem v Sloveniji. Kako pa so si lahko generali, ki so se bojevali za Veliko Srbijo lahko pozneje vse uredili in dobivajo slovenske pokojnine. Kolikor vem so bili naši levičarji proti, da bi se ustanovila komisija in preverila vsak primer posebej. So že vedeli zakaj. Gotovo je bila marsikomu povzročena krivica (predvsem tistim, ki niso imeli zvez in poznanstev), dosti pa je tudi raznih prevarantov, ki so takrat odselili v tujino, zdaj pa bodo prihajali in zahtevali pravice in odškodnine.
ivandruck
# 21.02.2012 ob 07:30
Janšistom očitno nič ni jasno. Pa saj se ne gre za državljanstvo. Pa kako vaša plitka pamet tega ne razume? Gre za pravico do stalnega prebivališča, ki ti ga nikjer na svetu ne morejo vzeti in to ne glede na državljanstvo. Kaj še vedno ne tupite, da če denimo živiš v Franciji ali Švici s tamkajšnjim stalnim prebivalstvom, pa ti ponujajo državljanstvo, da ti ga pač ni treba vzeti. Pravice do stalnega prebivališča pa s tem ne zgubiš. Pa saj to ne moreš verjeti, da tem janšistom to ni nikakor jasno. Ali vam je rumeno sonce pod modrim nebom popolnoma skisalo vaše že itak majhne možgane?
amigo
# 21.02.2012 ob 07:28
Kako pri milem Bogu si je 180.000 Neslovencev lahko uredilo papirje, kakih 10000 ali 20000 pa si tega ni moglo. Že število je čudno. Najprej se je nekaj let govorilo o 8000, nato se je pod kresalko število povečalo na 26000. Nekoč so prikazovali dokumente na katerih so bili veliki pečati ERASED. Takih pečatov pri nas nikoli ni bilo. Očitno smo še vedno pod močnim vplivom srbske pete kolone. Ti imajo močan vpliv predvsem pri snemanju filmov, ki jih financiramo davkoplačevalci. Ni mogoče posneti nobenega filma, v katerem ne bi bili Slovenci prikazani kot neki rovtarji in primitivci, ki preganjajo Neslovence in Cigane. Spomnim se filma v katerem se je glavni igralec vozil okoli z džipom in lopato. Menda naj bi ubijal uboge begunce in jih zakopaval.
aaa
# 21.02.2012 ob 07:25
@pahorček
Zakaj bi si pa moral uredit državljanstvo? Jaz imam sorodnike, ki že celo življenje živijo v Avstriji, Nemčiji, Švici, Kanadi, pa nihče nima tamkajšnjega državljanstva. In ne boš verjel. Do sedaj jih ni nihče izbrisal;)
kumimonster
# 21.02.2012 ob 07:14
Devetdeset odstotkov komentatorjev ne ve, da pri izbrisanih ne gre za državljanstvo, jaz pa verjel v demokracijo. Slovenci, če bomo propadli, to ne bo zaradi čefurjev, šiptarjev, romov ali pedrov, ampak ker je večina zabita kot les. Krivi ste si pa sami, ker nasedate populizmu. Kakšna državljanstva?
AdesteFideles
# 21.02.2012 ob 01:36
Kako lahko takšni izprijeni projektni sploh dobijo denar za nastanek? Hvala Bogu, da je bilo ukinjeno nekulturno ministrstvo.
Ti ljudje so KALKULIRALI, KALKULIRALI, KALKULIRALI na račun nas, Slovencev.
Slovensko državljanstvo je stalo 200 tolarjev, že to je sramotno.

Neprestano nas pitajo z lažmi, metode so podobne Goebbelsovim, tujci smo v lastni državi, Slovenci zbudimo se!
Aaron
# 20.02.2012 ob 23:40
Ta film je bil očitno narejen z namenom širiti anti-Slovensko propagando in blatiti Slovenijo v očeh mednarodne skupnosti. Da je bil ta zmazek narejen z davkoplačevalskim denarjem pa je naravnost nezaslišano!!! Sramota, da je kaj takega možno!

Nihče namreč ni bil nikoli izbrisan. Tisti, ki so si hoteli urediti državljanstvo, so si lahko. Tistih 11,000 ali kolikor jih je že, pa je tujih državljanov in so kalkulirali, katera država jim bo nudila več... in se zakalkulirali. Slovenija jim je ponudila vse možnosti, še več, rad bi videl kakšno drugo državo, ki bi državljanstva dajala tako svobodno, kot žal (z zelo resnimi posledicami) počnemo mi zadnjih 20 let.

Prodajanju državljanstev je treba narediti konec!
mile77
# 20.02.2012 ob 23:23
poznam enega, ki ni hotel našega državljanstva ampak še vedno živi in dela tu ... ne vem kako to, da on nima problemov, drugi ga pa imajo???

po mojem mnenju je sigurno nekdo, ki se mu je zgodila krivica ampak okoli 20000 je pa neverjetna številka

vsak je imel možnost, da si uredi status, pa ni nujno, da bi moral vzeti slo državljanstvo!!!!
afnano1
# 20.02.2012 ob 21:49
Primer teritorialca, rojenega v Celju, ki nas je med vojno 10 dni branil in dobil več priznanj. Leta 1992 je postal izbrisan.

http://www.izbrisani.org/Izbrisani%20Bra
nilci.htm

Takšnih primerov teritorialcev je nekaj deset.

Ste morda vedeli, da obstaja nekaj oficirjev JLA, ki so se borili proti Sloveniji, po vojni pa so se zaposlili na obrambnem ministrstvu.
Comando valut
# 20.02.2012 ob 21:45
A lahko PROSIM že nehate s tem prescanim cmerakanjem glede prebrisanih.

Je edina tema, ki lahko še angažira umetnost pritlikavo samo-mrcvarjenje, kako da smo nacisti itd.

In, ja, hehe, da je kultura konstitutivna za državo?!?!

Ma nemoj? sijajna poteza nove vlade.
HiTech3
# 20.02.2012 ob 20:53
"Ob razglasitvi neodvisnosti leta 1991 so slovenske oblasti pozvale državljane nekdanje Jugoslavije, da se v šestih mesecih odrečejo svojemu državljanstvu in zaprosijo za slovensko."

Predvsem je napaka v posploševanju. Največ jih je žal kalkuliralo. Niso verjeli, da bo projekt samostojna Slovenija uspel, nekateri so bili celo proti temu, nekateri celo aktivno. Potem, ko pa je Slovenija postala (relativno) uspešna država, ostale države nekdanje Jugoslavije, pa so bile veliko bolj kilave, so oportunisti seveda začeli razmišljati, da bi vseeno poskusili tudi v Sloveniji. Takrat je bilo pa za mnoge že malce pozno.

Na kratko rečeno, kdor je hotel, si je državljanstvo uredil brez težav. Verjetno nekaj izjem je, ki jim pridobitev državljanstva po nekem nesrečnem spletu okoliščin ni uspela, večina takoimenovanih izbrisanih, pa tega NI HOTELA storiti.
Scorpio58
# 20.02.2012 ob 20:48
Moram še malo komentirati, celotne zadeve glede izbrisanih niti ne poznam kaj dosti in me tudi ne zanima, res pa je, da se vseh ne da metati v en koš, poznam ljudi, ki so si to uredili in tu ustvarili družino in govorijo v mojem primorskem dialektu bolje kot jaz, ni šans, da bi ga po govorici prepoznal, da je recimo iz Bosne kot moj prijatelj, pa še nekaj bi dodal, v času pred osamosvojitvijo je v našem kraju živel srb, vojno lice, poročen z Slovenko, v času vojne za Slovenijo je uperil orožje proti nam in z odhodom JLA iz Slovenije je odšel tudi on z njimi in tu pustil družino, po mnogih letih se je vrnil nazaj in zopet živi tukaj pri svoji družini, ne vem kako so te stvari urejene in kako si jih je on uredil ampak taka oseba bi morala imeti status- PERSONA NON GRATA, mogoče ta komentar ne sodi sem, ampak vseeno.
turkda
# 20.02.2012 ob 20:23
Imeli so rok do katerega so lahko uredili status. 20.000 jih ni moglo kar tako spreegledati ga. Že njihova skupnost, jih je medsebojno zagotovo opozarjala/seznanjala o zadevi. Jaz tudi menim, da so si sami krivi ker si niso v zadanih rokih uredili dokumente. Vse ostale razlage so "gubljenje vremena". Pika.
objektivc
# 20.02.2012 ob 20:08
Danes ni nikakrsne humanosti. Sama ksenofobija med temi komentatorji. Kako bi bilo vam, ce bi se vam nepravica zgodila. Kakorkoli obrnete, sramota je, da so bili izbrisani.
golaž
# 20.02.2012 ob 19:45
od 20000 izbrisanih jih vsaj 12000 ni hotelo slovenskega državljanstva
SteVsiNeumni?
# 20.02.2012 ob 19:45
Ja seveda.
Imeli so dovolj časa, da si uredijo.
Eni si ga pač niso hoteli.
DRegos
# 20.02.2012 ob 19:37
???? wtf.. kakšni ste pa vi pacienti??!!! eden celo Miloševiča in Srebrenico omenja.. WTF???

Nihče od vas se pa ni pozanimal za kaj tu sploh gre.. Ti ljudje nočejo državljanstva.. Hočejo oz. so hoteli pravico do dela in stalno prebivališče.. Urejanje statusa je pa pomenilo ali si za ali proti.. vmesnega ni bilo... Seveda so tu tudi pametnjakoviči, ki niso iz nekih principov hoteli uredit "statusa" a dejstvo je, da so imeli stalna prebivališča in bi če nič drugega morali zadržati delovne vize.. ne pa da se jih zbriše iz vseh registrov in ne vem kaj še.. BTW.. Slovenci imajo v Srbiji in na Hrvaškem status manjšine..
zekinho
# 20.02.2012 ob 19:35
Seveda ste vsi bolj pametni od ustavnega sodišča. Kajpada... :P
legendaZ
# 20.02.2012 ob 19:25
To niso izbrisani državljani, ampak NEVPISANI, ker eni so avtomatsko pozabil se vpisat eni pač niso želel slovenskega državljanstva.
zekinho
# 20.02.2012 ob 19:18
Sploh ni sporno državljanstvo, ampak to, da so jih izbrisali iz vseh evidenc, kot da ne obstajajo, kot da so duhovi, ki živijo med nami. Ne vem, kako da tega ne kapirate! Enostavno izbrisali so jih, čeprav so hodili v službe, plačevali davke, se družili z nami ipd. Čez noč jih uradno ni bilo, čeprav so v resnici bili. In to je bilo nezakonito. Takratna vlada se je zadeve lotila diletantsko in taista politična stran še dandanes goni svojo, namesto da bi priznala krivdo.
Paulaner
# 20.02.2012 ob 19:13
Tud jst sem imel sošolca k je imel probleme zaradi tega ker je bil eden izmed izbrisanih. Ampak on je po pravici povedal zakaj, ker njegov oče, ponosen Srb
ni želel slišat za Slo. državljanstvo. Če bi leta 91 dal vlogo in plačal tistih 200 tolarjev po osebi teh problemov nebi bilo. Leta 2001 so potem vsi dobili državljanstvo
vendar 10 let pozneje kot bi si ga želel on, kriv pa je bil samo njegov oče.
amigo
# 20.02.2012 ob 19:09
poziv ni to, da nek medij objavlja informacije o čemerkoli. Uradni poziv je to, da vsaka takšna oseba, ki naj bi se ji spremenil status, od uradnega organa dobi uraden dopis. In tega naša javna uprava ni storila. Konec koncev verjetno ne tudi zato, ker so vedeli, da taka poteza nima nobene pravne osnove.
Res zanimivo bi bilo, da bi pošiljali pošto v Vukovar, kjer se je v jeseni 1991 boril marsikateri izbrisani. Šele ko so izgubili vse vojne so se spomnili na Slovenijo.
el CARTEL
# 20.02.2012 ob 18:55
joco @ nihče ni obdržal jugoslovanskega državljanstva (SFRJ), so pa si vzeli (brez problemov) hrvaškega/bosanskega/"zr jugoslovanskega", a so bili izbrisani le ker niso hoteli slovenskega..

ponudba po ureditvi papirjev je bila seveda upravičena, a za ureditev statusa se šteje tudi, če vzameš državljanstvo republike kjer si rojen... in ti ostane stalno bivanje..tako da perotova primerjava je (z manjšimi odstopanji) kar na mestu..
pirančan
# 20.02.2012 ob 18:54
@Joco: govoriš na pamet, trdiš nepravilno. V bivši SFRJ so imeli vsi državljani tudi t.i. "republiško" državljanstvo, ki je za povrh šlo še "po krvi", če je bil recimo tvoj oče Makedonec, si ti dobil avtomatično makedonsko državljanstvo, tudi če si bil rojen v Sloveniji. In ne glede na to, situacija je točno taka, kot sem jo opisal: državljani, ki niso imeli slovenskega republiškega državljanstva, so imeli vso pravico ostati tu in imeti še vedno tuje državljanstvo s pravico do bivanja v Sloveniji. Namesto tega so jih iz teh evidenc - brez, da bi jim to sporočili ali jih obvestili, da se jim bo to zgodilo, če si svojega statusa ne bodo uredili - preprosto izbrisali.

@amigo: poziv ni to, da nek medij objavlja informacije o čemerkoli. Uradni poziv je to, da vsaka takšna oseba, ki naj bi se ji spremenil status, od uradnega organa dobi uraden dopis. In tega naša javna uprava ni storila. Konec koncev verjetno ne tudi zato, ker so vedeli, da taka poteza nima nobene pravne osnove.

Tisti, ki so jim dokazali protislovensko delovanje, so za svoja dejanja odgovarjali po zakonu. Vse ostale bi pa morali pustiti na miru - kot tujce, s stalnim prebivališčem v Sloveniji. Nič manj in nič več.
cenitamsok
# 20.02.2012 ob 18:49
Vsi ki smo od blizu spremljali te dogodke, ne potrebujemo solzavih filmov. Ljudje, ki so grozili: sravnat ćemo ovaj grad za pola sata..." so se požvižgali na slovensko državljanstvo, dokler jih k temu ni prislil želodec in slovenski levičarji.
el CARTEL
# 20.02.2012 ob 18:47
ta film je antislovenski le za ljudi, ki se identificirajo z (kaznivim) početjem odstranjevanja iz registra vseh "neprimernih" ljudi..taki šovinisti so povsod

in ja, obstajalio so primeri, ko so si nekateri izmed teh ljudi sami krivi.. film pa govori o tistih, ki niso krivi.. tako da ne silite v relativizacijo.. tistim, ki niso sami krivi, pripadajo odškodnine (v idealnem svetu pa bi jih vzeli iz žepa tistih, ki so odgovorni za izbrise)
Scorpio58
# 20.02.2012 ob 18:45
Pred kratkim sem bil po operaciji v toplicah, v sobo sem dobil cimerja srbina, ki že 50 (petdeset) let živi in dela v Sloveniji (Jesenice) razumijem sve Slovenski, ali pričati ne znam, petdeset let živi tukaj, sprejel je delo in dočakal Slovensko penzijo, sprejel je stanovanje, ki mu ga je republika Slovenija dala, jezika pa ni hotel sprejeti, v Nemčijo naj gre in naj se z Nemci pogovarja po srbsko.
Blitzkrieg
# 20.02.2012 ob 18:44
In za take filme delat rabimo ministrstvo za kulturo, to so naši kulturniki. :)
booster
# 20.02.2012 ob 18:44
Slovenske oblasti so pozvale državljane nekdanje Jugoslavije, naj se odrečejo svojemu državljanstvu?

1. to ne drži. To je bilo zgolj ponujeno kot darilo v stilu: "Če hočeš met naše državljanstvo, imaš zdaj izjemno priložnost, da jo dobiš, pozneje ne bo šlo tako enostavno."
2. kdor ni želel pridobit Slovenskega državljanstva, je to bila njegova stvar (po zakonu ga itak ni smel dobit, kdor je sodeloval v agresiji proti Sloveniji). Stalno prebivališče ti ostane, si pač državljan druge države. In tu je bistvo problema. Od kod pravna podlaga za izbris st.preb., če nočeš državljanstva? Saj pa ni nič nenavadnega, če ima človek st.preb. v državi, katere državljan ni.

Sej vem, da bo nekaj posameznikov zmotil moj komentar, ampak to ni moj problem. Bi pa bil vesel, če bi ljudje bili bolj pošteni in bi preverili preden bi na pamet zagovarjali eno ali drugo stališče. To bi bilo nasplošno bolje za celotno našo družbo (s tem namenom tudi napišem komentar tu pa tam, ker si želim, da bi bili ljudje sposobni kulturne debate) ne pa da se vsi skupaj do vsega opredeljujete na podlagi tega, kaj reče politik, za katerega navijate.
joco
# 20.02.2012 ob 18:41
@Pero Fresh
Situacija ni enaka, kot jo ti opisuješ, bili so državljani skupne države v razpustu.

Niso imeli recimo Srbskega državljanstva ampak Jugoslovanskega.

Če jim je bilo v Sloveniji všeč, zakaj niso sprejeli slovenskega državljanstva?
Pero Fresh
# 20.02.2012 ob 18:32
@joco in ostali: hipotetična situacija: živite in delate v tujini. Prizadevni ste, radi vas imajo, tako v firmi kot v družbi. Ponudijo vam, da si "uredite papirje", da bi dobili nemško / francosko / ameriško... državljanstvo. Ne želite tega, ker imate slovenskega. Imate vso pravico do take odločitve. Čez pol leta odkrijete, da so vas izbrisali iz evidenc, da nimate več dovoljenja za bivanje v Nemčiji / Franciji / ZDA, da ne morete več delati, nimate več zdravstvenega ali socialnega varstva, prav tako tudi vaši otroci, vaša družina.

Nič niste storili narobe. Kako bi se počutili? Kakšna bo vaša reakcija?
Pa hvala za minuse.
123pepe321
# 20.02.2012 ob 18:31
"Pozvani so bili da uredijo papirje, da bodo dobili Slovensko državljanstvo.
Pa jih niso hoteli. "
Nihče ni bil pozvan, da uredi papirje!!!.
Vsakemu je bilo pred referendumom zagotovljeno, da se njegov status nebo spremenil.
Izgleda, da je od klerofašističnih slovenčkov nemogoče pričakovati, da ločijo državljanstvo od stalnega prebivališča!
GromHellscream
# 20.02.2012 ob 18:25
smesn oz zalostno je to, da so vsi vedel, da bo vojna slej k prej in kao so sli na pocitnice??
caps
# 20.02.2012 ob 18:23
Ma dejte nehat nas filat s temi zgodbicam!
V večina primerov 95% niso verjeli zgodbi o samostojni Sloveniji in so raje spakirali kufre in čakali da nas jugo armija dotolče. In nato bi se zmagoslavno vrnili! To se ni zgodilo in potem je bil problem.
Vsi so imeli možnost urediti si državljanstvo in tisti, kateri so verjeli v Slovenijo so to tudi storili!!
Ampak sedaj to ni več važno.. Janković ima 21.000 novih volilcev..
joco
# 20.02.2012 ob 18:11
Pozvani so bili da uredijo papirje, da bodo dobili Slovensko državljanstvo.

Pa jih niso hoteli.

Ponosno so verjeli v Jugoslavijo in ne v samostojno Slovenijo.

Ko so vsi roki potekli, so se poimenovali "izbisani" in se predstavljali kot žrtve.

Zdaj pa naj jim vsi davkoplačevalci dajemo odškodnino za njihovo trmo?
TeksViler
# 20.02.2012 ob 18:09
Čestitke za jasno izjavo za pravico, Damjan.
pahorček
# 20.02.2012 ob 18:08
Zgodbe izbrisanih so zelo različne!

V naši vasi je živel en tipček, ki leta 91 še slišati ni hotel, da bi si uredil državljanstvo. Mati je bila Slovenka, sam pa je bil rojen na Hrvaškem od kod je bil foter.

Pol je živel v Sloveniji že kakih 20 let, ko smo se osamosvojili...

Njege je bolo k.. za Slovenijo. On je bil Hrvat in si ni hotel urediti papirjev, pa čeprav je imel ves čas na svetu, vse možnosti da bi si uredil, samo ne on je "sa juga" in Slovenci ga ne bomo jebali.

pol je bil Kao izbrisan in pol jok pa stok kaj smo mu naredili!!!

Ne rečem da so vsi primeri taki, samo eni bi si lahko uredili pa niso hoteli, in taki sedaj nekaj hočejo!

marš!!!
ivandruck
# 20.02.2012 ob 18:03
Prvi komentar že izraža nestrpnost v naši družbi, ki jo gojijo desničarske stranke in njeni privrženci. Enako kot leta 1938 v času nacizma. Tudi židje so bili antinemški. Sramota, kakšna družba smo!!!
komsomolec
# 20.02.2012 ob 17:56
Izbrisani so največja sramota desničarske politike! Greh ki bo za vedno ostal na vesti desničarjev.
UnderLeach
# 20.02.2012 ob 17:49
Ob tej priložnosti se na dan premiere pridružujem gladovni stavki izbrisanega Todorovica, ki poteka tudi danes, tako kot vsak dan, od kosila pa vse do večerje. Pridružite se nam tudi vi! Pa dober tek.
matedolenc
# 20.02.2012 ob 17:47
Novi antislovenski film.
Kazalo