Glasba

Poudarki

  • Zbor VAL bo predstavljal Evropo na svetovnem simpoziju
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,4 od 18 glasov Ocenite to novico!
Stojan Kuret
Dirigent Stojan Kuret, rojen v Trstu, je leta 1981 diplomiral na ljubljanski Akademiji za glasbo, smer dirigiranje, in leto pozneje zaključil študij klavirja na Konservatoriju Giuseppe Tartini v Trstu, kjer od leta 1983 predava kot profesor. Že med študijem (1974) je ustanovil Mladinski pevski zbor Glasbene matice Trst, nato vodil dekliški in mešani zbor ter leta 1991 znova ustanovil zbor Jacobus Gallus. Leta 1984 je za izjemne dosežke na zborovskem področju prejel Gallusovo plaketo. Kot gostujoči dirigent je uspešno sodeloval z različnimi orkestri. Od sezone 1992/93 je bil deset let umetniški vodja in dirigent APZ Tone Tomšič v Ljubljani. Je soustanovitelj, umetniški vodja in dirigent Vokalne akademije Ljubljana, ustanovljene septembra 2008. Foto: MMC RTV SLO/ Blaž Tišler
       Pri nas obstaja velika tradicija zborovskega petja, ki sega stoletja nazaj. Vedno se je pelo pod lipo in tako je ostalo zborovsko petje v podzavesti kot nekaj manjvrednega, domačega, kmečkega, ljudskega.       
 Stojan Kuret
Vokalna akademija ljubljana
Z APZ Tone Tomšič in z Vokalno akademijo Ljubljana je dosegel Kuret zavidljive mednarodne umetniške uspehe: pet velikih nagrad (Tours 1999, Varna 2001, Gorizia 2001, Maribor 2002, Arezzo 2009), trikrat finale za veliko nagrado Evrope ter dve veliki nagradi Evrope – 2002 v Arezzu in 2010 v Varni. Leta 2000 je prejel plaketo mesta Ljubljane in leta 2002 zlato priznanje JSKD-ja za ustvarjalno vodenje APZ-ja. Foto: valval.si
       Zaželel sem si nekaj posebnega, delovanja v neki izbrani družbi. Ko sem videl, da želijo sodelovati večinoma moški, sem rekel, pa poskusimo z moškim sestavom. Smo pa pustili odprta vrata, tudi samo ime Vokalna akademija Ljubljana ne omenja moškega zbora.       
 Dirigent Stojan Kuret
Stojan Kuret
V utemeljitvi nagrade Prešernovega sklada Stojanu Kuretu so med drugim zapisali: "Zborovska umetnost Stojana Kureta je polna presežkov, od začetkov z mladinskim zborom Glasbene matice Trst, prvih posnetkov Kogojevih skladb za mladino ter Merkujevih priredb ljudskega glasbenega izročila Slovencev v Italiji, preko desetletja uspehov polne poustvarjalnosti z Akademskim pevskim zborom Tone Tomšič do njegovega novega zborovskega Parnasa – Vokalne akademije Ljubljana. Njegove zborovske stvaritve spadajo med tiste dosežke, ki na eni strani ustvarjajo sodobne trende, na drugi pa se z zlatimi črkami zapisujejo v zgodovino domače glasbene poustvarjalnosti." Foto: MMC RTV SLO/ Blaž Tišler
       Zdaj gostujemo po raznih fakultetah, ker imamo v svojih vrstah profesorje, ki nam odpirajo vrata svojih avl, ker drugače sploh ne bi imeli toplega in primernega prostora za vaje.       
 Dirigent Stojan Kuret
Stojan Kuret
Kot predavatelj Stojan Kuret sodeluje na zborovskih seminarjih, festivalih doma in v tujini in je reden član žirij na najpomembnejših mednarodnih tekmovanjih (Tours, Tolosa, Arezzo, Varna, Debrecen, Maribor, Maasmechelen, Marktoberdorf, Budimpešta, London, Bergen in drugje). Projektno sodeluje tudi z žensko vokalno skupino ČarniCe. Foto: valval.si
       Zadnje čase imamo veliko prošenj za koncerte, tudi v tujini, zato ti ljudje, ki imajo službe in družino, žrtvujejo svoj prosti čas, da lahko pri tem sodelujejo. Zato lahko kvečjemu eno večjo turnejo letno pripeljemo do konca. Moram res pohvaliti, da se nekateri pevci vozijo iz Bovca ali Tolmina, kar pomeni uro in tričetrt v eno smer, kar ni mačji kašelj, še posebej če delaš zaradi lastnega veselja in na svoje stroške.       
 Stojan Kuret o zboru VAL
Stojan Kuret
Umetniški vodja in dirigent Vokalne akademije Ljubljana je maestro Stojan Kuret. Z ansamblom sodelujejo tudi pianistka Mojca Prus, sopranistka Martina Burger (tudi kot specialistka za vokalno tehniko), violončelistki Urša Kržič in Kaja Kapus ter mezzosopranistka Barbara Sorč. Foto: MMC RTV SLO/ Blaž Tišler

Dodaj v

Stojan Kuret: Zborovska glasba v fraku, ki jo bolj cenijo v tujini

Intervju z nagrajencem Prešernovega sklada, dirigentom VAL
14. februar 2012 ob 19:37
Ljubljana - MMC RTV SLO

V zadnjem mesecu razgretih debat so kulturnike nekateri opisovali kot nekakšne zajedavce, prisesane na davkoplačevalski sesek ministrstva - dirigent Stojan Kuret je pravo nasprotje teh podob.

Tržaški Slovenec si kruh služi v Italiji na Konservatoriju Giuseppe Tartini v Trstu, kjer od leta 1983 predava kot profesor. Nagrado Prešernovega sklada je leta 1957 rojeni Kuret dobil predvsem za zadnjih nekaj let vrhunskega (in popolnoma brezplačnega) delovanja v moškem zboru Vokalna akademija Ljubljana (VAL), ki nima niti lastnega prostora za vaje, pevci pa se z vseh koncev Slovenije na vaje vozijo zgolj zaradi lastnega veselja in na lastne stroške.

Evropski predstavnik na svetovnem simpoziju
Kljub tem neugodnim pogojem septembra 2008 ustanovljena Vokalna akademija Ljubljana že od začetka delovanja prejema ugledne nagrade v tujini, julija l etos pa bo zbor kot predstavnik Evrope koncertiral na World choral summit 2012 v Pekingu. Kuret pravi, da je najbolj ponosen na prestižno častno nagrado Guidoneum award 2011, ki jo je zbor prejel lani septembra v Arezzu v Italiji. Nagrado podeljujejo v sklopu najstarejšega zborovskega tekmovanja za dosežke v zadnjih dveh letih in doprinos k razvoju zborovskega petja v svetovnem merilu.

Maestro Kuret je letošnjo nagrado Prešernovega sklada dobil z utemeljitvijo, da ga pri njegovem delu "odlikujeta mojstrstvo pri oblikovanju barvite zvočnosti ansambla in bogata muzikalna kreativnost, kar mu omogoča, da se enako suvereno giblje v glasbi starega baroka kot v sodobnih, komaj nastalih zvočnih upodobitvah svojih sodobnikov". Nagrajenca sklada smo med drugim povprašali o bogati in zanemarjeni tradiciji zborovskega petja v Sloveniji, ljubiteljski naravi in vrhunskih dosežkih Vokalne akademije Ljubljana in njegovih pogledih na porast priljubljenosti lahkotnejše zborovske glasbe zaradi uspehov zbora Perpetuum Jazzile.


Tudi lani je bil med Prešernovimi nagrajenci dirigent, Anton Nanut, ki je svoje delo povzel z besedami, da dirigent skladateljevo idejo interpretira poslušalcem. Kakšne pa so razlike in podobnosti med dirigentom orkestra in zborovskim dirigentom – verjetno obstajajo kakšne posebnosti?
Rekel bi, da kakšne velike razlike ni. Glasba je naš jezik, note so naše črke, mi jih moramo podajati čim bolj striktno, "po tekstu". Dirigenti nimamo tako prostih rok, kot jih imajo režiserji, ki lahko prirejajo in režejo. Mi se strogo držimo napisanega. Razumeti moraš, kaj je želel povedati skladatelj, ki je že sam v note zapisal neko abstraktno idejo. Razumeti moraš najprej njega, potem pa še glasbo – kam gre, kaj hoče povedati - in to izraziti. V mojem primeru z zborom in vokalom, ali pa z orkestrom, tu ni neke velike razlike, glasba je glasba.

Vi operirate s človeškimi glasovi – jih razumete podobno kot, denimo, glasbila v orkestru ali se vam zdi petje bolj osebno kot igranje glasbila?
Glas je najbolj naraven in neposreden inštrument. Vmes ni še kakšnega posrednika. Vsak inštrument želi imitirati glas, a mu to ne uspe. Nianse v glasu so neizmerne – barve, artikulacija … Seveda ima svojo specifiko, a glasbeno misel lahko podaš na tak ali drugačen način.

Dirigent in zborovodja Marko Vatovec je v utemeljitvi vaše nagrade Prešernovega sklada zapisal, da je zborovsko petje v Sloveniji "prepoznavna, a včasih podcenjena in v amaterske vode potisnjena dejavnost". Se strinjate s to oceno oziroma kako kot poznavalec vidite vlogo zborovskega petja pri nas?
Pri nas obstaja velika tradicija zborovskega petja, ki sega stoletja nazaj. Vedno se je pelo pod lipo in tako je ostalo zborovsko petje v podzavesti kot nekaj manjvrednega, domačega, kmečkega, ljudskega. Ampak če tako ljudsko skladbo ali pesem skladatelj priredi, jo obleče v frak in jo postavi na koncertni oder, tako lahko neki ljudski motiv posreduje koncertnemu občinstvu. Potem pa je seveda od kakovosti pevcev, glasbenikov in vodje odvisno, kaj iz te skladbe naredijo. V tujini je vokalna in zborovska glasba veliko bolj cenjena, čeprav imamo pri nas zgodovinsko tradicijo takšnega petja, ki je večji narodi nimajo in nam jo zavidajo. Zato so tudi naši uspehi v tujini veliko bolj opazni, vidni in zavidanja vredni.

Nedvomno je za porast priljubljenosti določene zvrsti zborovskega petja v zadnjih letih poskrbel Perpetuum Jazzile. Kako vi gledate na njihov uspeh?
Vedno je popularizacija glasbe dobra, a to še vedno ostaja lahka glasba, daleč od zmogljivosti katerega koli srednje dobrega mešanega zbora – govorimo o kakovosti vokalov, čeprav so tudi njihove skladbe tehnično zahtevne in zahtevajo določeno veščino v tem žanru. A še vedno je to zelo komercialna, lahka glasba.

Se vam zdi, da bi lahko morda njihov uspeh spodbudil zanimanje tudi za zahtevnejše oblike zborovskega petja?
Mislim, da to ni prava pot. Človek, ki je zahteven do sebe, ve, kaj je kakovostno. Vsak začne v glasbeni šoli na klavirju z enostavnejšim igranjem, potem začne pogledovati proti džezu … Če se človek razvije in išče nadgradnjo, prileze do zahtevnejše, kakovostnejše sfere, ne more ostati v lahki glasbi. Čeprav pa poznamo tudi kakovostno lahko glasbo in kakovostno vokalno lahko glasbo.

Ste soustanovitelj, umetniški vodja in dirigent Vokalne akademije Ljubljana, ki je nastala septembra 2008, pred tem ste sodelovali in delovali v številnih drugih zborih. Zakaj ste pravzaprav ustanovili VAL, ste želeli uresničiti kakšno svojo posebno vizijo ali ste si zaželeli zgolj nekaj novega?
Ideja se je rodila pri mojih nekdanjih pevcih pri APZ-ju Tone Tomšič, kjer sem deloval 10 let in ustvarjal način petja, način mišljenja in videnja zborovske glasbe. Ti moji pevci, ki so sodelovali tudi pri drugih zborih, so čutili željo, da se vrnejo v tiste sfere, na tisti način, ki smo ga deset let odkrivali skupaj. Najprej je bila želja, da bi ustanovili komorni mešani zbor, a teh je pri nas že cel kup. Zaželel sem si nekaj posebnega, delovanja v neki izbrani družbi. Ko sem videl, da želijo sodelovati večinoma moški, sem rekel, pa poskusimo z moškim sestavom. Smo pa pustili odprta vrata, tudi samo ime Vokalna akademija Ljubljana ne omenja moškega zbora. Odprti smo za vsak projekt, ki se nam bo zdel zanimiv, ki nam bo pomenil nov izziv. Specifika moškega zbora je pri nas žal zamrla. Pred sto leti je bilo pri nas in v večini evropskih držav največ moških zborov. Zato je tudi kakovostne literature o tem "na vagone", a je že desetletja pozabljena. Vedno sem si želel tudi to predstaviti in spet razsvetliti dejavnost moškega zborovskega petja.

Čeprav delujete že tri leta, vabijo vas na ugledna gostovanja v tujino, letos ste ne nazadnje prejeli nagrado Prešernovega sklada, pa Vokalna akademija Ljubljana še vedno nima zagotovljenih niti osnovnih pogojev za delovanje, kot je prostor za vaje …
Smo tri leta staro kulturno društvo, a prvo leto ne moreš sodelovati na nobenih javnih razpisih, žal pa tudi naslednji dve leti nismo bili opaženi, kulturno ministrstvo ni dalo kakšnega pozitivnega mnenja o naših projektih. Pričakujem, da bo mogoče priznanje, ki sem ga dobil zdaj, pomagalo tudi pri tem, da bomo dobili končno svoje prostore. Zdaj gostujemo po raznih fakultetah, ker imamo v svojih vrstah profesorje, ki nam odpirajo vrata svojih avl, ker drugače sploh ne bi imeli toplega in primernega prostora za vaje.

Kakšna je sestava zbora VAL? So to večinoma šolani pevci ali izkušeni amaterji?
Pohvaliti se moram, da sodelujem z neglasbeniki, kar pomeni, da so neobremenjeni, kar se glasbe tiče, in sprejemajo samo kakovost. So pa vsi pevci dolgega staža, vsaj deset let, kar pomeni veliko v kateri koli izobrazbi. Veseli me, da imajo ti ljudje, ki so profesorji in doktorji znanosti, ki jih je v zboru kar nekaj, željo in potrebo, da se izražajo tudi v glasbi, čeprav so na svojem področju dosegli vrhunske položaje in so polno zasedeni. Zadnje čase imamo veliko prošenj za koncerte, tudi v tujini, zato ti ljudje, ki imajo službe in družino, žrtvujejo svoj prosti čas, da lahko pri tem sodelujejo. Zato lahko kvečjemu eno večjo turnejo letno pripeljemo do konca. Moram res pohvaliti, da se nekateri pevci vozijo iz Bovca ali Tolmina, kar pomeni uro in tričetrt v eno smer, kar ni mačji kašelj, še posebej če delaš zaradi lastnega veselja in na svoje stroške.

Julija 2012 bo VAL kot predstavnik Evrope nastopal na World choral summit 2012 v Pekingu. Za kakšno prireditev gre in kako ste postali evropski predstavnik?
Kot obstaja, recimo, svetovno združenje košarkarjev ali nogometašev, tako obstaja tudi IFCM (International Federation for Choral Music), ki združuje zbore po celinah. Evropski komite je na naše začudenje za svojega predstavnika izbral nas. Prireditev bo potekala v prestižni koncertni dvorani v Pekingu, pripravljajo pa nam še koncert v Šanghaju. Ko smo jim poslali material, so bili res začudeni nad našo kakovostjo, zato si želijo, da bi takoj decembra naredili še drugo turnejo, a bo to verjetno zelo težko zaradi prezasedenosti in služb naših pevcev. Tu ne gre za tekmovanje, gre za nekajdnevni simpozij v sklopu največjega kitajskega festivala zborovske glasbe. V tem sklopu bo sicer tam mednarodno tekmovanje, a mi smo tam kot gostje - kot predstavniki najboljšega z naše celine.

Blaž Tišler
Prijavi napako
Komentarji
tanjaARS
# 27.02.2012 ob 12:11
Tadej, ne verjamem, da se kdo počuti ogroženega, ker tisti resnično na špici niso naduti. Smo imeli možnost spoznati ogromno ljudi, ki SO špice svetovnega zborovskega petja (ali pa drugih glasbenih zvrsti). Naduti so samo tisti, ki MISLIJO, da so najboljši. Verjetno si v svoji dikciji "napoti me prosim do enega primerljivega CD-ja moškega zbora posnetega kadarkoli" izpustil besedo slovenskega.... Ne bi si namreč upala tako suvereno trditi, da takšen posnetek ne obstaja. Slovenski oktet pa si omenil ti, in je pojem za večino slovenske populacije, ki pa niso poznavalci. Pa če to hočeš in odobravaš ali pa ne. To vidim tudi sama, ker zdaj delujem na podeželju in tu je višek zborovske ustvarjalnosti recimo lokalni zbor in ga vsi tretirajo kot IZJEMNEGA. Ampak ti ljudje ne bodo nikoli slišali Vala, pa Carmine, pa APZ TT, če pa jih, njihovega izvajanja ne razumejo. Pač rečejo enako kot za Slovenski oktet - "o, kako so dobro peli" in prav tako bodo rekli za tisti "ničvredni" lokalni zbor: "Super so bili". En Stojan pa te večine ne bo uspel osveščati ali osvestiti, pa čeprav misli, da je najboljši.
Tadej Pačnik
# 23.02.2012 ob 00:40
Nadutost pevcev je naravna posledica superiornosti ekipe in načina dela, ki ga fura VAL. Vse, ki se počutijo ogrožene razumem, zakaj nikoli ne bodo peli na takem nivoju in nikoli ne bodo sodelovali s takšnim glasbenikom, kot je Stojan. VAL ni nič posebnega? Moraš da se šališ ... napoti me prosim do enega primerljivega CD-ja moškega zbora posnetega kadarkoli. Tisti, ki pa jim je pojem petja v Sloveniji Slovenski oktet, pa ni pomoči. Če berete Mazzinijeve bloge, zborovstvo je simptom slovenstva, idealen način kako se ovce podružijo in skupaj zablejajo v svoji enakosti. Bog ne daj, da bi kdo izstopal.
Čestitke Valu, čestitke maestru, čestitke ideji, ki je moško petje postavila nazaj v center svetovnega zanimanja zborovske publike. Ni ga zbora v Sloveniji, ki bi ga združevala takšna strast in ljubezen do glasbe. Vivat akademija!
Ambroise
# 18.02.2012 ob 11:30
Stojan kot po navadi trosi lazi in se spreneveda. Blaž pa o njem poroca skrajno nekriticno in pobere vsako drobtinico, ki mu jo ta servira. Clanek pod kritiko!
Ne VAL ni nic posebnega, fantje cist fletn pojejo, to je pa tud vse. Kaksnega posebnega umetniskega ustvarjanja pri Stojanu nisem nikoli opazil, pa se numizmatik je, kot so povedal sokomentatorji. Dela zastonj ja hahaha!
snezinkica
# 17.02.2012 ob 07:57
JSKD plačuje honorarje zborovodjem. Tudi če imaš račune od društva, nimaš računov od gospoda maestra. Pa tudi če se odpoveduje honorarjem v dobro društva, pri čemer ni prvi, ne zadnji, to ni bistveno.
Žal mi je, da se je debata razvila v to smer. Dobiti 34 tisočakov v treh letih in reči, da te nihče ne podpira, je podlo. Moja skupina v 15 letih skupaj ni dobil toliko. In tudi nimamo svojih prostorov. Po 15 letih. Peking stane, ja. Ampak odločitev, ali greš ali ne, je tvoja. Ne moreš reči, grem, in zahtevati, da ti nekdo plača. Mi smo trdo delali za Ameriko 2 leti, pa je manjša zasedba.
Skratka, škoda, da se obtožujemo med sabo, konec koncev smo intervju prebrali samo tisti, ki smo od foha in smo v istem sranju.
Vsekakor si gospod Kuret zasluži nagrado in čestitke za svoje delo.
Kar pa ni prav in kar še enkrat izpostavljam, pa je elitizem, ki ga goji; tu sem jaz in moji pevci, daleč pod nami so vsi ostali. In nadutost, ne, nadutost ni isto kot kritičnost. Tudi sama sem izredno kritična, tudi do sebe, naduta pa nisem, zato se mi je gnusilo pet "apz najboljši pevci smo na svetu", ob Lipi pa še vedno jokam ...
pekoslav
# 15.02.2012 ob 16:07
Ok. Se predam. Ocitno je "sigurno", "ze ne more", "nikoli ni", "znal odrezati" ... mocnejse od bancnih izpiskov, ki jih drzim v roki. Pa naj bo. Upam troje. Da bomo lahko v bodoce vsaj priblizno placevali tiste, ki si to zasluzijo (bo lazje delat). Da bo obcinstvo kdaj primerljivo energije, kot se je sprostila zdaj, sprostilo ob glasbi (bo vredneje delat). Da je v Sloveniji se kak dirigent, ki bi bil pripravljen delat pod nasimi pogoji (bo zabavneje delat). Pa ne, da ga mi rabimo.
Glasbeni pozdrav vsem ;)
p.s.: 25 vozovnic za Peking - najbrz nekaj stane, a ne ... ?
komponist SV
# 15.02.2012 ob 15:16
Stojan Kuret sigurno ne dela povsem zastonj, nima pa najbrž rednih honorarjev. Verjetno dobi enkrat ali dvakrat na leto nagrado od društva ali kaj podobnega. Bom preveril, nekaj pevcev iz VALA osebno poznam.
pekoslav
# 15.02.2012 ob 15:07
Ne samo dirigent, tudi vsi ostali gosti solisti in instrumentalisti pri V.A.L niso honorirani. To je treba povedat,zato da je fer do vseh. Niti potnih stroškov nimajo niti približno pokritih. Zato se pa da delat muzika, ker nihče ne razmišlja o denarju. Logično, tega si vsak ne more privosciti,se manj jih je pripravljenih tako delat. Tisti,ki sodelujejo z V.A.L, to sprejemajo. In sodelujejo še naorej. Si pa najbrz predstavljate, da je kar tezko nahecat koga za sodelovanje pod temi pogoji ...
Liloo
# 15.02.2012 ob 11:57
Čestitke!! Popolnoma zaslužena nagrada! Vsi zborovski pevci se jo moramo veseliti. Glede plačila je pa tako, da vsak za svoje profesionalno opravljeno delo dobi plačilo. Tudi vi hodite v službo pa se noben ne pritožuje zakaj dobivate plačo? Zato še toliko večje priznanje, da Stojan dela zastonj in še enkrat večje da dela kvalitetno in poustvarja vrhunsko glasbo. Stojan še na mnoga leta in uspehe!!
tanjaARS
# 15.02.2012 ob 10:03
Aja... pa še to... Stojan res ni nikoli delal zastonj. Sej to vsi vemo. Svaka mu čast za dosežke, je strokovnjak, kot človek mi pa ne sede. In ni treba da mi. Pa ne mi rečt, da v teh dveh postavkah VAL-a (2010-2012), ki je prejemnik sredstev MK in JSKD ni nič za Stojana. Ahahahah!

TRANSAKCIJE MK: http://supervizor.kpk-rs.si/organ/35114/podj/95770780/
TRANSAKCIJE JSKD: http://supervizor.kpk-rs.si/organ/96075/podj/95770780/

Veselo branje in iskanje, čekiranje ostalih vam želim. Čiba
tanjaARS
# 15.02.2012 ob 09:51
Espero je po moje zgrešil, saj gre za obdobje 2003-2012, kljub temu je to veliko denarja. Letos pa se ga je v ta isti koš zlilo tudi kar nekaj iz EPK...

http://supervizor.kpk-rs.si/podj/52419673/
komponist SV
# 15.02.2012 ob 09:44
Večinoma zborovodja ne dobiva plače. Morda ima nek honorar v obliki letne nagrade - dobi večinoma od JSKD ali pa kako drugače. Posamezni zbori imajo mesečne članarine iz katere se financira zborovodja (če je tega vreden, seveda) ali pa včasih kaj malega zaslužijo na koncertih (splača se peti na pogrebih in proslavah), morda se najde tudi kak sponzor. Poklicni zbori v Sloveniji pa so trije: SKZ (Slovenska filharmonija) ter oba operna zbora (ki nista preveč primerna za koncertne nastope, ju poseka vrsta dobrih amaterskih zborov). Če vzamem primer zbora v katerem pojem jaz:
Vsako leto seveda zbor dobi nekaj od JSKD, v zadnjem času pa tudi od občine, ker jim redno pojemo na proslavah ter zmagujemo na tekmovanjih, majhne občine pa to k sreči znajo ceniti, oz. sedanji župan. Nekaj pa pristavijo lokalni sponzorji, podjetja, kjer so pevci zaposleni. Zborovodkinja je super, tudi ona bo nekoč, če je kaj pravice na svetu, dobila Prešernovo nagrado.
amater74
# 15.02.2012 ob 09:33
Čestitke maestru za prejeto nagrado. Popolnoma zasluženo in čisto nič prezgodaj.
Vsi zborovski pevci v Sloveniji vemo, kdo je SK in vsak bi rad delal kakšen projekt z njim. To čast bodo sedaj spet imele ŽarniCe. Ko pa nekdo omeni, da stvar dela zastonj, se pa lahko samo nasmehnem. Svoj kos pogače si je Stojan vedno znal odrezati, je pa treba povedati, da nikoli nezasluženo! Z zbori si je ustvaril ime tudi v tujini, zato ga vabijo v komisije na različna tekmovanja, kjer pač "vklopi avtopilota, števec pa teče" brez naprezanja.
Kolinop
# 15.02.2012 ob 08:56
@espero Prosim link do teh podatkov. Rad bi sam malo prečekiral.
espero
# 15.02.2012 ob 07:16
Če pogledamo prejemnike Ministrstva za kulturo med prvih 10 najdemo zbor , ki dobiva 1,8 milijona evrov letno!!! ??? Poglejte sami , saj ni korektno kljub vsemu da bi ga vlačil po netu .Koliko to znese na pevca(ko).? Strogo je treba ločit profesionalno in ljubiteljsko. Po mojih ocenah povprečen zbor dobi za enega pevca(ko) cca 20 evrov letno.! Približno toliko dobi profesionalec v eni uri.! Denar od ministrstva , nas davkoplačevalcev.!
pekoslav
# 14.02.2012 ob 23:53
Ja, res je, dela zastonj. Verjetno eden redkih v Sloveniji. Sicer pa je pomembneje, kako dela, a ne. In lepo, da sta mu glasba in izziv pomembnejša od vsega ostalega. Zato mu pravimo "naš maestro" ;)
Elita? ... če to pomeni privilegij, da delamo zgolj za lastno veselje, neobremenjeno, iz užitka, da nismo ravno hitro zadovoljni, ampak zato tudi veseli, ko kaj uspe... Pač običajni. Samo malo bolj kritični (nekateri včasih temu rečejo naduti ;)) Pozdrav vsem!
snezinkica
# 14.02.2012 ob 21:45
On in jegovi se imajo za elito, "klasično zborovsko petje" jim ne seže do kolen, tako je njihovo mnenje (saj 90% jim res ne). Govorim o njegovem pritoževanju, da so prezrti, da nimajo svojih prostorov ipd. Saj se znajdejo, tako kot se morajo ostali zbori. Zastonj pa gotovo ne dela z njimi, vem kako se financira zborovodje. No, čast in slavo dosegajo (kolikor je to mogoče pri zborovski glasbi), uživajo tudi, radi jih poslušamo, naj nadaljujejo!
Razcefuk
# 14.02.2012 ob 21:03
@snezinkica kdo govori o elitni kulturi, on govori samo o klasičnem zborovskem petju, ki pa je pri njegovem trenutnem ansablu na najvišji ravni. To pa še ne pomeni da dobijo iz države denar, kar se ga dobi se ga tako kot v ostalih zborih iz JSKD-ja. Kar ponavadi pokrije honorar dirigenta in delno kake potne stroške. Če se pa malo bolj "drži", si pa to tudi nedvoumno zasluži in mu tega ni za očitati.
snezinkica
# 14.02.2012 ob 20:58
Super glasbenik, nagrado si zasluži, čeprav rahlo nadut človek, njegovi pevci pa tudi. Veliko protislovij iz njegovih ust. Če se greš elitno kulturo, pač poješ za elito in za temu primerne honorarje. Ne vem, zakaj bi jim morala država pomagat.
kekec3778
# 14.02.2012 ob 20:52
Res je. Stojan je zame osebno najbojsi dirigent zborovske glasbe. Dal sem jih "cez" pa kar nekaj. Imel sem to sreco delati z njim nekaj let v APZ-ju. Izjemen. Zahteven ko hudic, vendar preprosto mu zaupas, ker ti da vedet, da ve kaj pocne in natanko ve kaj hoce. Iz tebe zna izstisnit toliko, kolikor se sam nisi vedel, da si tega sposoben. Temu primerni so tudi rezultati.
Bravo, cestitke Stojan. Seveda cestitke tudi fantom.

APZ-jevc forever
Breathe
# 14.02.2012 ob 20:30
Po podelitvi nagrade je dejal, da oni v tujini nikoli niso imeli Ministrstva za kulturo, pa je kultura vseeno preživela. Verjetno ga zaradi tega (in zaradi novega vetra v MMC) v tem intervjuju o tem niso povprašali.
Razcefuk
# 14.02.2012 ob 20:27
Prosim naj Blaž Tišler še enkrat prebere tekst in popravi veliko število slovničnih napak, kot pa tudi narobe napisanih besed. Drugače pa: Stojc je CAR!
Kazalo