Zdravje

Poudarki

  • Ameriška psihiatrična zveza prekvalificirala žalost
  • Strokovnjaki: Zdravljenje žalosti z antidepresivi nevarno poenostavljeno
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,4 od 22 glasov Ocenite to novico!
Žalost ob izgubi bližnjega lahko preraste v hudo depresijo. Kdaj ta sproži alarm za zdravljenje, pa je odvisno od številnih dejavnikov. Foto: EPA
Strokovnjaki nasprotujejo enostavni rešitvi v obliki tablet. Foto: BoBo

Sorodne novice

Dodaj v

"Žalost ni duševna bolezen, ki bi jo bilo treba zdraviti s tabletami"

Zdravniki proti zdravilom ob tragičnih življenjskih dogodkih
18. februar 2012 ob 13:13
London/Washington - MMC RTV SLO

Zaradi žalosti ne potrebujemo psihiatrov, zdravljenje z antidepresivi pa ni le nevarno poenostavljeno, ampak tudi napačno, so zapisali v uvodniku vplivnega medicinskega zbornika The Lancet.

Razprava se začenja po kontroverzni odločitvi Ameriške psihiatrične zveze (APA), da uvrsti hudo žalost pod duševne bolezni, da bi bili lahko zdravniki fleksibilnejši glede zdravljenja svojih pacientov, ki po smrti bližnjega zapadejo v depresijo. "Žalost ni bolezen; koristneje je, če nanjo gledamo kot na povsem človeško stvar in kot normalen odziv na smrt ljubljene osebe," piše v uvodniku.

The Lancet povzema mnenja številnih psihiatrov in psihologov, ki menijo, da bi moral APA svoje napovedane spremembe ustaviti, češ da bi vodile do nekega zelo poenostavljenega sistema, ki pa ne upošteva širših potreb pacientov, ampak jih zgolj označi za "duševno bolne".

Strokovnjaki se sicer strinjajo, da se v redkih primerih žalovanje lahko razvije v podaljšano žalost ali večjo depresijo, ki bi si morda zaslužila zdravljenje. A za večino užaloščenih bi zdravniki storili več, če bi jim nudili čas, sočutje, spomine in empatijo kot pa tablete, menijo.

APA namerava žalost uvrstiti med duševne bolezni v svoji peti izdaji psihiatrične "biblije", Diagnostični in statistični priročnik duševnih motenj (DSM-5), ki bo izšel prihodnje leto.

Vpliv na mišljenje
In čeprav predlagane spremembe ameriškega priročnika ne bi imele neposrednega vpliva na klinične prakse drugod po svetu, kjer zdravniki večinoma uporabljajo druga mednarodna navodila, pa strokovnjaki pravijo, da bi poteza vplivala na raziskave in mišljenje v tem polju.

Simon Wessely s psihiatričnega inštituta King’s Collegea v Londonu pravi: "Zelo previdni moramo biti, preden še bolj razširimo okvire bolezni in motenj. Leta 1840 je popis ZDA vključeval le eno kategorijo za duševne motnje. Do leta 1917 jih je APA priznal že 59, to se je leta 1959 povzpelo na 128, leta 1980 na 227 in v zadnjem pregledu na 347. Mar res potrebujemo vse te oznake? Verjetno ne. In obstaja resna nevarnost, da bo sramežljivost prekvalificirana v socialno fobijo, otroke, zaprte v knjige, bodo označili, da imajo Aspergerjev sindrom in tako dalje."

K. S., (po Daily Mailu)
Prijavi napako
Komentarji
Rodoljub
# 01.03.2012 ob 13:52
No pa je začela farmacija počasi uresničevati napovedi, da bomo zaradi izražanja čustva morali jemati tablete, da lažje delamo, da smo roboti, da samo delamo, jemo in spimo.
Čustva so pri turbo kapitalizmu odveč.
Krasno, če se bom preveč smejal, mi bodo postavili diagnozo manije. Pa žri tablete do konca življenja, ne smeš se smejat, delaj, žri tablete in delaj, seveda zastonj.

Prišli smo v obdobje diktature multinacionalk,, ki imajo danes glavno besedo pri političnih odločanjih. Farmacija je seveda ena od teh dejavnikov.
tupamaross
# 23.02.2012 ob 12:43
Dragi Imatjaž,
dosti blogov na podobno temo sem napisal in sem pred
dve-tri ure oddal en tak blog.

Ogromno sem sveta prepotoval in marsikaj doživel,99%
slabega, kar me dostikrat prisili,da na razne teme nekaj
napišem.

Zelo se Ti zahvaljujem za odgovor in lep pozdrav!
lmatjaž
# 23.02.2012 ob 10:34
No no... malček več optimizma ne bi škodilo..
Ne morem nekaj mesečnemu otroku reči, da je dobrodošel med nami v peklu in da bomo en dan vsi rešeni, ha ha... Dober si, dober.
Drugače pa je bil moj namen bolj to, da napišem kak nasvet zate in za kogarkoli (ustvarjaj prihodnost!), kakor neka moja izpoved. Delček moje zgodovine sem navedel le zato, da koga prepričam, da se da tudi mimo težjih izkušenj v življenju ne da bi postal stalni klijent lekarne.

Človek bo mentalno zdrav, dokler si bo želel živeti življenje. Dokler bo svojo prihodnost kreiral sam -kolikor se le da, seveda. Dokler se bo veselil lepih stvari in si želel, da bi jih bilo še več.
In tudi če nekdo ob izgubi najbližjega zajoče, pomeni da je mentalno zdrav, ker se s primernimi čustvi odziva na dano situacijo. In "tipi" bi to zdravili s tabletami - neverjetno . (!)
tupamaross
# 23.02.2012 ob 06:43
Imatjaž,
velika je čast za mene, da si se osebno meni izpovedal.
Kadarkoli srečam,vidim,doživim kaj podobnega,nekako
vedno pomislim, saj so rešeni za vse čase. Blagor njim.
Trenutno nas je 7 milijard. Kot mravelj. In vsi nekeka
dneva bomo rešeni.

Namreč, moja filozofija je, da pekel obstaj, vedndar je
tle in sedaj in nikjer več. Čisto vse, z čimer strašijo, da
bomo doživeli v onstranstvu, doživimo na tem svetu. V
sedanjem času in prostoru. Ko se bomo tega nekoč
znebili, seveda po naravni poti, ko pride naš čas pa ne
glede na našo starost, bogastvo, vero, raso..., bomo vsi
rešeni. Za vse čase.

Tisti hip, ko se rodiš, te čaka pekel vse življenje pa naj bo
to življenje leto, 5 let, sto let..., ker se vsi rodijo v peklu, ki
je resnično tle. Drugdje ga ni.

Poskusita malo razmišljati o vesolju, kar sam rad počnem.
P zvezdah, planetah... Ali Ti je znano, da je sleherna celica,
atom človeškega telesa prišel iz zvezd, ker so vse človeške
molekule, celice, atomi nastale v zvezdah in se bodo tam
tudi vrnile..., kar je nek ciklus.

Torej smo vsi skupaj le delčki, atomi v vesolju, v zvezdah,
je pa bolj ponesrečeno, da se nam je neka dokaj čudna,
kašasta masa nakopičila v glavah, ki nas sili v more in v
kup drugih nesmislov, kot je žalost, depresija...

Berite malo znanstveno literaturo. Najbolj na internetu in
spremljajte ves svetovni napredek na tem področju... In
z ženo debatirajte noč in dan o človeških atomih, celicah,
ki nastanejo iz zvezd, ki imajo natanko to, kar ima človeško
telo in narobe, človeško telo se sestoji natančno iz tega
iz česar se sestojijo zvezde...

Tebi in Tvoji čudoviti ženi želim čim več lepega v tem peklu,
v katerem se vsi skupa kuhamo in se tega vsi celo zavedamo
in obema polno prisrčnih pozdravov!
lmatjaž
# 22.02.2012 ob 16:33
@tupamaross

Dobro razumem situacijo.Sam sem imel precej podobne "nočne filme".
Po težki izgubi - leta 2010 sva z ženo, v roku enega meseca, pokopala dve hčerkici - si človek zelo težko sploh lahko predstavlja nadaljevanje življenja.
Noikogar nočem potegniti v mojo izkušnjo, zato bom detajle preskočil.

Kaj je bil recept za se znebiti "5-tonske uteži", ki bi naju povlekla do dna???
Odločila sva se, da midva nisva umrla Dobesedno!
Odločila sva se, da sva še živa in da hočeva živeti!
Vem, da zveni malček čudno, mogoče težko predstavljivo, nerealno, ampak v taki situaciji je formula za preživetje le ena : Reče se ji Gremo dalje !
Ali pa "Kreiraj prihodnost"!
Lahko si predstavljaš, kdo ti vse trka na vrata(na čelo), ko se zvečer vležeš v posteljo, he he..
..ok.. preskočimo to..

Skušal bom poenostaviti.
Uglavnem.. če sva hotela zvečer zaspati, sva se mogla čez dan na vrtu izčrpati skoraj do onemoglosti. Sama sva sezidala 30 kvadratov veliko hiško za orodje, kolesa, drva,.. na mestu kjer je prej stal 40 let star bor. Drugod pač ni šlo, ker je bil bor ravno sredi parcele, he he..
Seveda je bilo pred izdelavo temelja potrebno izkopati še korenine.
Ok. Vse delo je potekalo ročno! Kramp, motika, sekira, lopata, .. mešanje betona, malte, zidanje.. z golimi rokami! In.. s solznimi očmi.
Vsak dan. Vsak dan. Ko sva opravila z enim ciljem, sva si zadala drugega.
Od začetka sva si, da ne bi zašla, morala na listke pisati opravila za naslednji dan.
Kasneje za naslednja dva dneva, pa za en teden.. Še danes si cilje pišem na listke!
Hmm.. ugotoviš, da to niti ni tako neumno - v bistvu ti lahko reši življenje!
In ko te cilje "zmeljem", si zadam nove. Se pravi : "Gremo dalje" ali "Kreiraj prihodnost"

Hočem reči, da se življenje ne konča, ko si v penziji, ali pa, ko je nekdo v kaki krizi.
Znebi se vsakdanje rutine. Še veliko lepega te čaka! Še ogromno veselja si lahko pričaraš, če si zadaš kak cilj za jutri. Pa magari kako majhno reč. Nekaj. Karkoli, kar te veseli.
Poskusi si zadati kak cilj za prihodnost.

A ja.. nočnih mor sem se znebil z jemanjem E-vitamina iz neke homeopatske lekarne v Trstu, drugače ga dobimo tudi pri nas. Normalno.
To so bile edine tablete, ki sem jih žrl, he he.. ki pa so bolj hrana, kakor droga.

Tako da.. se da tudi brez psihiatrije in farmacije živeti, če le nekdo hoče živeti svoje življenje in razmišljati s svojo glavo.

lp
tupamaross
# 22.02.2012 ob 10:23
Če lahko dam kak nasvet, je ta, da ne bežite od tablet,
vendar to seveda velja le za tiste tablete, ki ti nakako
izboljšajo kvaliteto življenja.

Če telo od nečesa trpi in bi mu tablete to omilile ali celo
odpravile, jih pač vzamite. Tu mislim predvsem na take,
kot so sanval, ki prepreči moraste sanje (spim odlično,
vendar me brez sanvala tlačijo hude more izgubljenosti,
tavanju daleč od doma...), apaurin..., vendar vse mora
imeti neko mero. Pazite se zasvojenosti.

Konkretno sanval (tableta za boljše spanje). Tablet za sanje
koraj nikoli nisem jemal, ker spim brez česarkoli tudi po 7,8
ali celo 9 ur na noč. Vendar tavam daleč od doma pa bi rad
čimprej prišel domov. Nekdo od voljenih se mi je izgubil in
ga po cele noči iščem v spanju... Ko se zbudim, se dokaj
prepoten in utrujen... Ko sem poskusil bolj za hec jemati
sanval, niti minute dlje nisem spal, pač pa so vse moraste
sanje izginile. Po navadi vzamem sanval vsako drugo noč,
in točno tisto noč, ko ga ne vzamem, takoj pridrvijo more...

Demetra. Hvala za pritrditev. Po mojem nas je 7 milijard na
tem svetu, ki sleherno zadevo podoživljamo drugače. Zakaj
tako moraste sanje? Verjetno zaradi težkega življenja še iz
otroštva. Drugače sem čudovito situiran in uživam v starosti.

Mnenja sem, da vas izogibanje tabletam v času depresije,
lahko takšno stanje pripelje v brezizhodno situacijo, ko vam
niti tablete več ne bodo pomagale.

Rad bi vsem srečo, umirjeno življenje, še posebej ma miren
sen in lepe sanje.
demetra
# 22.02.2012 ob 08:32
@tupamaross: res je. Vse izhaja iz strahu.
leia
# 21.02.2012 ob 21:29
no, sej pri nas ni kaj bolje....

čim se jokaš, je nekaj hudo narobe s tabo
leia
# 21.02.2012 ob 21:24
Človk je kr žalosten k tole prebere....

A moram vzet tableto?
leia
# 21.02.2012 ob 21:23
še malo pa bodo od nas zahtevali da se vsi stalno smejčkamo kot v reklamah. Če se ne bomo, bomo prisiljeni vzeti tableto, če pa ne, bo to kršitev zakona, torej zapor ali norišnica.

Krasni novi svet
tupamaross
# 21.02.2012 ob 20:36
Po mojem je depresija hčerka strahu, ki se leta v nas kopiči.
recimo, strah pred jedrsko vojno. mislim pa, da depresija z
žalostjo nima nobene povezave.
tupamaross
# 21.02.2012 ob 20:30
Soglašam, da je žalost čisto nekaj drugega od depresije,
vendar oba stanja želo težko opišem.

Skušajmo tako, da sem ob smrti matere bil neizmerno
žalosten in sem si nekako celo želel, da bi tudi sam bil
mrtev. Vendar sem si pomagal tako, da sem si nenehno
dopovedoval, da je to naravni ciklus, ki nas vse čaka.

Sem že v letih in sem pred letom ali dveh vgotovil, da se
mi počutje enkrat ali dvakrat mesečno spremeni in se
dokaj klavrno počutim. To stanje traja približno en dan.
Do te spremembe pride v glavnem dan ali dva pred
hujšo spremembo vremena, ko pritisk pada. Zavedam
se, da ni razloga, da sem tak, depresiven in, da bo to
stanje hitro minilo, vendar se v času tega zavedanja nič
kaj boljše ne počutim. Ko to stanje mone pa sem dokaj
evforičen, kar sem skoraj vse življenje.

Enkrat, dvakrat, maksimalno trikrat na mesec, ko sem v
takem stanju, sežem po enem apaurinu 5 mg, ki mi takoj
pomaga, ženi v podobnih primerih pa naj ne bi nič pomagal.

To sem iskreno napisal z željo, da si tudi drugi nekako najdejo
izhod iz takega stanja. Gre namreč za premisliti ali je za naše
telo hujše, ko se mora upirati strahu ali depresiji z naravno
močjo ali je boljše, da le sežemo po eni tableti, ki telo nekako
razbremeni pred tem naporom.

Dobro je, da si izmenjamo mnenja in občutke.
ribonka
# 21.02.2012 ob 17:09
@adrenalinček

A ti bi se z delirantnim starostnikom, ki dan in noč nemirno bega iz sobe v sobo, v grozi kriči in ne ve niti približno v katerem času in kraju je, prijazno pogovoril? Kaj bi mu svetoval? Naj gre na jogging? Ali na eno kavico s prijateljem? Mogoče pa bi mu joint pomagal?
adrenalincek
# 21.02.2012 ob 15:34
najlažje je dat otroku ali starostniku tablete, legalne droge, hkrati pa zapirat uživalce naravnega zdravila konoplje.
kaj počnejo antidepresivi smo priča vsi, le poglejte otopelo družbo, samomorilske pohode v ameriki, žive mrliče, ki hodijo po cesti brez izrazov na obrazih ...
komur je mar za lastno zdravje, ne je nobenih tablet.
lmatjaž
# 21.02.2012 ob 14:32
@kamikaze

Dokazi so dokazi - pa naj jih predoči združenje slaščičarjev, upokojensko, planinsko, gasilsko društvo ali verska ločina.
Drugače je pa CCHR International organizacija ljudi vseh sort, barv, nacionalnosti, religij (in tudi popolnih ateistov), ki ima za skupni cilj SPOŠTOVANJE ČLOVEKOVIH PRAVIC !
Mimogrede.. ti dokazi so zadostovali, da se je v zelo kratkem času več sto psihiatrov znašlo za zapahi zaradi "kriminalnih dejanj (v imenu pomoči) - iz koristoljubja" !
In ker ta številka neprestano raste, gre to psihiatriji+farmaciji močno v nos.
Če ti sodišče dokažej grobo kršenje človekovih, ne spadaš med tiste, ki ljudem pomagajo, ne?
In ( samo za primer) podobno kot bi multinacionalke rade utišale vodje sindikatov, bi tudi psihiatrija+farmacija rada utišala združenja, ki se borijo za človekove pravice.
Je zdaj kaj bolj razumljivo?

I
bud00
# 21.02.2012 ob 11:53
K tole berem padam v depresijo..
Kamikaze
# 20.02.2012 ob 17:43
Sej bi kaj napisal na stvari, ki jih piše lmatjaž in daje "dokaze" iz muzeja neke verske ločine, ampak sem prišel na to temo zaradi prijetne gospodične na naslovni sliki :D
lmatjaž
# 20.02.2012 ob 14:43
Ne razburjaj se, ker te lahko označijo za hiperaktiven objekt, ki ga je potrebno zdraviti - raje si bolje preberi, kar sem napisal.

Strinjam se s tem, da noben oddelek medicine ni popoln ter, da je še veliko stvari neraziskanih.
Cenim vse ki delajo v medicini!
Le psihiatrov, ki nimajo veze s pomočjo človeku, ne!
Eksperimente, ki so namenjeni businesu pa naj psihiatrija+farmacija izvaja na plastičnih barbikah - rezultat bo itak isti - se pravi "drogirani zombie" - ampak vsaj povzročene škode ljudem ne bo .
demetra
# 20.02.2012 ob 14:38
Jaz se pa z lmatjažem strinjam. Najboljša tableta je občutek, da nisi sam in prepuščen sam sebi in pa pogovor, pogovor in še enkrat pogovor.
demetra
# 20.02.2012 ob 14:38
Jaz se pa z lmatjažem strinjam. Najboljša tableta je občutek, da nisi sam in prepuščen sam sebi in pa pogovor, pogovor in še enkrat pogovor.
ginza
# 20.02.2012 ob 13:53
Imatjaž, jaz se na tvojem mestu ne bi delala norca iz ljudi, ki trpijo za depresijo (, ki je bolezen) in tudi ne iz zdravnikov, ki jim skušajo pomagati. Kajti zelo hitro se lahko to zgodi tebi ali tvojim bližnjim. Pa bog ne daj, ampak potem boš videl za kakšno "izmišljotino" gre.

SRAM NAJ TE BO, ZA TVOJE IZJAVE. Ravno zaradi takšnega razmišljanja, kot je tvoje, je ljudem, ki trpijo za depresijo, toliko težje ozdraveti, saj jih okolica stigmatizira in jih ima za nore. Depresija je kot rak: napade te brez tvoje vednosti, simptome prepoznaš (ali pa tudi ne) šele takrat, ko si že globoko v dreku. In če ne zdraviš, te na koncu ubije. Da ne govorim, kako trpijo tudi pacientovi najbližji, ki se ob tem počutijo popolnoma nemočni. Rakavih bolezni pa si verjetno ne bi upal označiti za izmišljotino, in rakavih bolnikov ne za norce. Koliko nepozitivnih rezultatov se šele tam! Pa vsi priznavajo kemoterapijo kot legitimen način zdravljenja, čeprav gre za čisto zastrupljanje telesa in mučenje pacienta. Ampak včasi pa tudi deluje. Noben oddelek medicine ni popoln. Tudi psihiatrija ne. Človeški možgani so od vseh delov našega telesa še vedno največji misterij in pogosto tudi ne gre drugače, kot da se eksperimentira, dokler se ne najde nekaj, kar deluje. Razlogov za depresijo je namreč toliko, kolikor je ljudi, ki za njo trpijo.

Pozitivni rezultati SO. Tisti, ki so to dali skozi, so hvaležni za zdravila in zdravnike, ki so jim pri tem pomagali.
tenten
# 20.02.2012 ob 12:01
Izolacija je hrana za depresijo. Tak da ven na zrak, kurit energijo se malo zmatrat da nebo viška energije. Mene začne depresija napadat ko nekaj časa nisem aktiven, se pravi telo živi lagodno, brez stresa. Malo stresa(fizična aktivnost) mora bit prisotnega, ker si tako krepimo dušo in telo pa še lažje prenašamo večji stres. ( govorim iz lastnih izskušenj)
ribonka
# 20.02.2012 ob 10:13
Nobenega dokaza (POZITIVNEGA REZULTATA) ni, da katerikoli od načinov psihiatričnega zdravljenja+farmacija - ki so v končni fazi nič drugega, kakor mučenje človeka(!) - sploh deluje !!!
Pa so, Imatjaž, pa so. Samo poznaš jih ne... :)
lmatjaž
# 20.02.2012 ob 09:34
Vedno sem za to, da se človeku pomaga!

Nobenega dokaza (POZITIVNEGA REZULTATA) ni, da katerikoli od načinov psihiatričnega zdravljenja+farmacija - ki so v končni fazi nič drugega, kakor mučenje človeka(!) - sploh deluje !!!

Nešteto dokazov obstaja, da so pacijentje po psihiatrični+farmacija kuri, v slabšem stanju,kakor pred njo! Oziroma, totalno skurjeni!!!

Je to kaka pomoč!!!???
To je kršenje človekovih pravic, da se razumemo !!!
jo-jo
# 20.02.2012 ob 00:22
ribonka si mi vzela odgovor pravidoblici z jezika...a si predstavljate Thompsonove gazele v Serengetiju, ki ne bi poznale občutka strahu? Verjetno bi jih sedaj lahko občudovali zgolj preko video materiala ali pa v kakšnem muzeju-nagačene.
88-91
# 19.02.2012 ob 20:45
potem bi se lahko bolje izražal
DirtTrials
# 19.02.2012 ob 17:59
88-91
Kot kemijo sem smatral razne tablete za živce, uspavalne tablete itd. Drugače pa vsak, ki naredi 8 let osnovne šole ve, da je vse kemija, fizika, biologija in matematika. Ne poimenujejo jih zastonj naravoslovne vede.
ribonka
# 19.02.2012 ob 17:46
vsa negativna čustva v človeku so po evolucijski logiki škodljiva in človeka ubijajo.

Zgrešeno. Tako imenovana negativna čustva (ki to v bistvu sploh niso), so nam evolucijsko pomagal preživeti. Če ne čutili strahu, jeze, gnusa... bi že zdavnaj izginili z obličja Zemlje, z velikim številom živalskih vrst vred.
PRAVidobLica
# 19.02.2012 ob 16:59
vsa negativna čustva v človeku so po evolucijski logiki škodljiva in človeka ubijajo. vsakršno zdravljenje škodljivosti pa je lahko le pozitivno. človek že od nekdaj hrepeni po večnem življenju, tega ne bomo nikoli dosegli ampak farmacija je tista, ki bo tudi s takšnimi idejami življenje podaljševala.
Teleos
# 19.02.2012 ob 15:46
5. Opredeljevati depresijo in ostale motnje kot izmišljotine ni le predrzno, ampak tudi žaljivo do vseh ljudi (in teh ni malo), ki zaradi tega trpijo.
Fuj in fej.
Teleos
# 19.02.2012 ob 15:43
lmatjaž

1. CCHR je organizacija, ki je nastala s pobudo in pod okriljem scientološke cerkve, ki zaradi svojih (sovražnih in lažnivih) dogem nasprotuje psihologiji in psihiatriji. Predlagam, da si pogledaš kakšno objektivno knjigo o zgodovini zdravljenja duševnih motenj in za to ne hodiš v ta muzej.

2. Vsaka znanost dela napake, Lobotomija ipd. v psihologiji zagotovo spadajo mednje. Terapija z elektrošoki pa dejansko deluje; dandanes pa se uporabi le pri težjih motnjah, kjer terapija in zdravila ne pripeljejo do izboljšanega stanja.

3. Študije niso lažne, so podrobno dokumentirane in tako na voljo vsakomur, ki je sposoben, da jih ponovi. Slednje se pri tistih, ki so terapevstkega pomena tudi zmeraj večkrat zgodi.

4. "Billion" v ameriški angleščini pomeni milijarda.
jo-jo
# 19.02.2012 ob 15:19
Razprava se začenja po kontroverzni odločitvi Ameriške psihiatrične zveze (APA), da uvrsti hudo žalost pod duševne bolezni....

In kaj bo naslednji korak? Zdravljenje "pretiranega" veselja? Pa ne govorim o maniji, ampak o tistem pristnem veselju.
Britaf
# 19.02.2012 ob 14:01
Zalost je BOLEZEN
Zato pa delajo zdravila zanjo.
Narod sam navali u lekarne pa vse pokupit!
Pa tudi to da postaneš lačen in žejen je bolezen, celo to da dihaš ni čist normalno.
sam po zdravila
ribonka
# 19.02.2012 ob 13:42
Imatjaž Depresija je definitivno psihiatrična izmišljotina, ki sloni na "osnovni laži".

Povej to otroku tiste matere, ki se je 1 mesec po porodu zaradi depresije vrgla s 7. nadstropja. Ali pa ženi, ki je svojega moža našla obešenega na podstrešju.

Žalost ni depresija in depresija ni žalost. Žalosti ne moremo zdraviti, depresijo pa moramo. In človek v globoki depresiji ne more iti teč ali v naravo, prav tako, kot tisti s povišano temperaturo ne ali zlomljeno nogo ne. Od antidepresivov tudi ne moreš postati odvisen, ker (za razliko od pomirjeval) niso adiktivne snovi.

Je pa res, da so pogovori, gibanje, sprehodi v naravo pri depresiji zelo pomemben del zdravljenja, ki pospešijo okrevanje takrat, ko je človek vse to sploh sposoben izvajati.
gispa
# 19.02.2012 ob 13:23
''When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story.'' - B. Stinson :)

Sam sem mnenja, da se žalost da rešiti na mnogo drugih načinov, kot pa s tabletami ali drogami. Pomagamo si lahko že z zgornjim citatom, ki je sicer bolj mišljen kot šala, a vseeno. Enostavno mislim, da se je za srečo treba odločiti, ker sama od sebe ne bo prišla. Vsi ljudje smo kdaj zelo žalostni. Odvisno je le od posameznika, kako se bo s tem spoprijel. Alkohol, tablete in ostale droge tu vsekakor niso rešitev, ker ti ne ponujajo stalnega stanja sreče, odvisen pa od teh reči postaneš hitro. Kot je že @smock omenil, je tu najboljša pomoč nekomu pogovor z njim.
smock
# 19.02.2012 ob 12:18
žalost definitivno ni duševna motnja, je kratko stanje, ki se da poštimat. Če se žalost stopnjuje in traja dlje časa to lahko pelje v depresijo ali po domače globoka žalost... Tukaj se, da pomagat le z pogovorom, smehom, s sprehodi in tekom v naravo. Sploh pa s tekom, ker se nam tu sprosti hormon veselja brez vzroka, da bi morali biti veseli nečesa... V bistvu vsak sam najbolj sebe pozna kaj je dobro za njega... Eni meditirajo, drugi tečejo, vsak po svoje, sam čim bolj stran od tablet in kemije. lp
bogimablog
# 19.02.2012 ob 11:16
Bo zdaj o.k.?
bogimablog
# 19.02.2012 ob 11:13
S temi oznakami res pretiravajo.

Za vse kristjane je ob izgubi najbližjega, tale tableta, zjutraj - opoldne - zvečer, najboljše zdravilo.

Včeraj smo na pogrebu Whitney Houston videli, kako se tabletka jemlje v praksi.
lmatjaž
# 18.02.2012 ob 23:42
Mimogrede, ta posel z antidepresivi nanese 20 bilionov $ letno ! Mislim, da podatek velja samo za Ameriko.
Si lahko predstavljamo???!!!
$20 billion !!!!
In v Evropi verjetno nismo prav daleč od teh številk. Treba je vedeti, da farmacevtske družbe proizvajajo tudi kaj drugega, ne samo psiho farmakov.

Ja, 20 bilijonov!!! Za tako cifro pa bi marsikdo še mater prodal.
Ko sem prebral ta podatek, mi je postalo jasno, da poleg naftnih in orožarskih svetovnih lobijev obstaja še nekdo drugi, ki vleče svetovne niti.
lmatjaž
# 18.02.2012 ob 23:26
@ thehumanist
Z nikomer se nočem prerekati, še manj pa kregati.

Uglavnem, kar sem napisal zgoraj, ni zrastlo na mojem zeljniku.
Drugače pa si poglejte še to..
http://www.cchr.org/
lmatjaž
# 18.02.2012 ob 23:13
Depresija je definitivno psihiatrična izmišljotina, ki sloni na "osnovni laži".
Govorim o podatku, (ki sem ga navedel zgoraj), ki govori o neravnovesju kemije v možganih.
To in nekaj sto podobnih "bolezni" psihiatrija vsako leto lansira na trg.
In potem nam, seveda postrežejo še z naprednimi stadiji teh bolezni (beri laži) in več sto "križnimi kombinacijami" le teh.

Vse skupaj je zelo vulgarno pretkano in to do take mere, da niti razni Dipl. ing-i in Mag-i pa Dr-ji v politiki(svetovni) niso nikoli posumili, da ne bi bilo res.
Psihiatrija vlaga ogromne vsote za izdelave lažnih študij in vse skupaj očitno zelo dobro promovira z raznimi kampanjami - jasno, ker tudi ogrooomno pokasira.

Drugače je pa moj "skrajšani program Nižje pastirske šole", več kot dovolj, da izpodbijam ugotovitve študiranih strokovnjakov, ki so jim predavali učitelji, ki so svoje diplome opravili s poskusi na miškah in opicah. Ti strokovnjaki niso nikoli nikogar ozdravili! Stanje oseb, ki so bile deležne psihiatričnih tratmajev, je uglavnem tam, kjer je bilo v štartu - oziroma še slabše!
Če je znanost dajati otrokom elektrošoke (mimogrede.. ta naprava je bila narejena za ubijanje prašičev, he he) in opravljati lobotomije (po domače, kakor salamo izrezati in odstraniti kos možganov ), nam je lahko jasno, koliko so ti krminalci dejanjsko sposobni pomagati človeku! Nič!

V starih časih so starši otroka, ki je bil malček bolj Živ (kot poper) vrgli čez kolena in mu dali dve na rit, pa je bilo vse v redu. Danes takega otroka etiketirajo kot hiperaktivnega - in ga drogirajo, dokler ne postane kot ovčka (žal je tudi toliko vreden za družbo)!
Danes tudi otroka, ki mogoče ni razumel kake enačbe v šoli ter posledično ni mogel slediti nadaljevanju, ker ga seveda ni razumel, označijo za depresivnega - in ga drogirajo!

Oprosti za nekoliko bizarno izražanje
ribonka
# 18.02.2012 ob 22:20
@Imatjaž

Koliko depresivnih ljudi si že srečal? Očitno bolj malo, če meniš, da depresije ni porebno zdraviti...
thehumanist
# 18.02.2012 ob 21:10
lmatjaž: Smem vprašat kakšno izobrazbo imaš, da tako suvereno odločaš kaj je prevara in kaj ni? Depresija ni psihiatrični izum, temveč nevrološko in biološko dokazljiva bolezen. Če bi ti lahko svoje trditve podprl še s čim drugim kot 'enkrat so mi to v muzeju povedali' bi bil tudi jaz bolj odprt za debato.
88-91
# 18.02.2012 ob 19:55
DirtTrials: kaj pa ni kemija? vsa hrana je kemija, pa zrak, ki ga dihamo tudi. ne vem kakšno je tvoje razumevanje kemije. če si hodil v šolo boš vedel, da je že voda kemija H2O
DirtTrials
# 18.02.2012 ob 19:05
Skadiš si enga zelenga in ti je lepo ne rabš nobene kemije. Žalostno pa je, da je začelo veliko mladih pri nas mešati alkohol in antidepresive...
lmatjaž
# 18.02.2012 ob 18:19
@ribonka , @sejnik
Preveri. Mogoče boš razumel zakaj imam tako mnenje o tej psevdo znanosti.
Bil sem na razstavi CCHR. Tam vidiš in izveš o psihiatriji vse tisto, kar so skrivali polno stoletje!


http://www.cchr.org/museum.html%23/museu
m/intro#/museum/intro
sejnik
# 18.02.2012 ob 17:07
oz. da izpostavim par stvari...
zdravil ne dobiš na podlagi samo vprašalnika, ampak predvsem na podlagi recimo desetletnega šolanja
zakaj pa ne bi mogli že pri dojenčkih odkriti duševnih motenj? Čim prej tem bolje, če se da pozdravit ok (sploh ni nujno, da z zdravili), če ne pa se je treba s tem čim prej sprijazniti in otroka primerno vzgajati
MIRNČAN
# 18.02.2012 ob 17:01
Glede pomirjeval je pa tako. Vrjamem da smo vsi ljudje nervozni žalostni in ne vem kaj še vse. Ampak vsak se nekako mora znat razveselit in umirit. Ne vem greš tečt, greš v naravo itd. Tablete nič ne rešijo.
ribonka
# 18.02.2012 ob 16:42
Ne, Imatjaž. Nisem psihiater. Me pa moti tvoj kulturni nivo pogovarjanja in verbalno nasilje. Ljudem, ki stvari argumentirajo z žaljivkami in natolcevanjem, resnično ne nasedam.
lmatjaž
# 18.02.2012 ob 16:39
Ali pa si med tistimi milioni, ki so jih uspeli "trdno prepričati", da obvladajo posel.. in si se za njihov trud (Lažni !) pripravljen tudi boriti..

Ne nasedajmo!
lmatjaž
# 18.02.2012 ob 16:35
He he.. Si psihiater??
ribonka
# 18.02.2012 ob 16:30
@Imatjaž
Na podlagi vprašalnika pri splošnem zdravniku pomirjevala ne dobiš.Dobiš pa lahko antidepresiv, če se seveda s tem strinjaš. In tvoje govoričenje o provizijah in kvotah je milo rečeno smešno, realno gledano pa neumnost.In določeno skupino ljudi, s katero ne deliš enakega mnenja, označiti za golazen je vprašljivo s čisto človeškega vidika.Kar je (smrtnonevarna) bolezen, je potrebno in etično zdraviti, kar ni bolezen, pa se zdraviti ne sme in ne more.
lmatjaž
# 18.02.2012 ob 16:18
Tudi pri nas se je ta golazen (psihijatri), skupaj s farmacijo razlegla zelo visoko.

Če pomislimo, da ti splošni zdravnik z neverjetno lahkoto predpiše razno razna pomirjevala in podobno sranje.. na podlagi nekega vprašalnika.. ker dobi provizijo in če preseže neko določeno kvoto, celo nagrado!!!
In to tudi v primerih, ko se nekdo v ambulanti oglasi zaradi bolečin v prsih, trebuhu,...

Poskusite to omeniti vašemmu splošnemu zdravniku ter opazujte njegovo reakcijo.
Morda bo celo kdo, ki je malo bolj etičen, priznal.
Ali pa bo - še bolje - prenehal kršiti Hipokratovo zaprisego. To pomeni, da bo nehal predpisovati nekaj, za kar dobro ve, da človeku ne pomaga (nasprotno - močno škodi!!), saradi lastnega zaslužka.

@thehumanist Pozor! Podatek o neravnovesju kemije v možganih je ena največjih laži psihiatrije v zgodovini človeštva!
Na ta način so - ker pač veljajo za avtoriteto na področju človekovega uma - uspeli prepričati milijone ljudi, da trpijo za raznimi obolenji!!!!
Na ta način - ker pač veljajo za avtoriteto na področju človekovega uma - so uspeli prepričati vlade celega sveta, da sprejmejo zakone, ki pomenijo uničevanje človekovih sposobnosti!

Tako da.. ne nasedaj tej laži!!!
thehumanist
# 18.02.2012 ob 15:57
Mislim da je namen te izjave predvsem to, da bi morali ljudje bolj razlikovati med žalostjo in depresijo. Žalost je naravno stanje, del normalnega delovanja organizma, ki se sčasoma konča. Depresija pa je dejanska bolezen možganov, kjer se ne sproščata dopamin in serotonin in človek fizično ne more občutiti veselja ali sreče. Žalost ne povzroča depresije - depresija se običajno pojavi, ko je v življenju vse v redu.
MIRNČAN
# 18.02.2012 ob 15:40
haha zdj je že žalost bolezen. Čakam da bo še spanje bolezen. Pa dihanje in ne vem kaj še vse. Ljudje čimbolj se izogibajte tabletom.
88-91
# 18.02.2012 ob 15:38
jasno, da ne s tabletami. sej zato smo izumili alkohol
lmatjaž
# 18.02.2012 ob 15:10
Samo pomislite, da se v tistih "njihovih bukvah" najdejo celo simptomi motenj za otroke stare od 0-3 mesece !!!!! Haloooooo!!!!????
In jasno, da bi ti strokovnjaki tudi to zdravili - kar pomeni drogirali otroke!!! Halooo!!!???
In tako bi imeli zombije že v jaslih, kasneje vrtcih, pa šolah,....
Takni mi otroka, pa ti lastna jajca dam požret! Prisežem!
lmatjaž
# 18.02.2012 ob 15:04
To je prvi od desetih delov..
http://www.youtube.com/watch?v=6qs9TLTvY
Fs&feature=related
Splača se pogledati ostale .
Po definicijah njihovih "biblij" smo vsi zamaknjeni.
Čisto za vsakega zemljana se-po njihovih teorijah (LAŽEH) najdejo simptomi mentalnih motenj!

Toliko, da nam postane malček bolj jasno, kdo in kaj so tej ljudje.
Ne nasedajmo enim od glavnih svetovnih krivcev, za današnjo situacijo!
lunajko222
# 18.02.2012 ob 15:02
to je vse načrtovano... človeka je treba toliko zadrogirati in ga prepričati da je rojen bolan in da bo umrl bolan..in da se mora zahvaliti državi in farmaciji da mu pomaga z raznimi drogami-zdravili postaviti na noge..

v glavnem, žalost, jeza, karkoli čutiš je narobe.. mi ti bomo povedali kaj je prav, povedali bomo kaj moraš misliti, jesti, .. delati.. zraven bomo pa seveda trobili da smo demokracija kjer obstaja svoboda, in človek lahko dela karkoli hoče ker je svoboden.. temu se reče z eno besedo norost..

in to je odraz našega človeštva.. norost.. pričakovat od takih psihopatov sočustvovanje, reševanje resničnih težav človeštva je ne samo naivno temveč noro..
lmatjaž
# 18.02.2012 ob 14:59
http://www.youtube.com/watch?v=Q7dQufOaq
cU
http://www.youtube.com/watch?v=MFYKTJDFh
zM&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=oPgqLWrqe
Fk&feature=related

Kriminalci, ki pod masko pomoči služijo mastne denarce!
Njihov cilj je destrukcija - ne pomoč!
Seo-Away
# 18.02.2012 ob 14:58
In to rečejo američani, ki so največji smeh od naroda :))
ribonka
# 18.02.2012 ob 13:16
Odvzeti človeku pravico, da je žalosten, pomeni ukrasti mu njegovo človečnost. Biti človek pomeni predvsem občutiti samega sebe.
Kazalo